Star Trek (2009) - Ревю


Изгледах Star Trek. На компютъра си. Не поради фактора пари, това няма общо. Причината беше по-важния фактор "Няма кино в Пазарджик". Ако някой познат на кмета чете - моля, предайте на господин Попов, че има млади хора в града, които биха си дали парите, за да гледат някой филм. Мисля, че той ще се справи с намирането на хора, заинтересовани в това да поддържат кино в града. Отплеснах се...

Та гледах Star Trek, тъй като най-накрая излезе DVD Rip-a. Не очаквах много поради ред причини, най-основната от които е факта, че не съм фен на нито един от сериалите. Всъщност не съм фен на целия Star Trek франчайз. Изглежда някои Star Wars фенове изграждат омраза към Star Trek без да са се интересували особено от материята, същото важи и в обратния случай. Изглежда също, че аз съм от първите защото винаги съм считал Star Trek за колекция от няколко смешни sci-fi сериали, които не заслужават вниманието ми. Да, гледал съм някои епизоди на The Next Generation (или каквото беше там) като хлапе, помня плешивата глава на Жан Люк Пикард, но само дотам. Никога Star Trek не е успявал да ме зариби както го направи много отдавна вселената, създадена от Лукас.

Т.е. не съм горял от нетърпение да гледам новия филм, нито пък съм изпадал в някакви луди mark-оut моменти, в която и да е сцена. Повечето имена ми бяха неизвестни, тези, които знаех, ми бяха познати от обща култура. Но да кажа нещо за самия филм всъщност. Време е...


В началото бях малко разочарован от факта, че не разказват подробно как се е стигнало до това хората да са открили нови светове и раси, какви са тези раси и аджеба кой за какво живее и за какво се бори. Първа черна точка, при това голяма. Макар в голяма степен да разяснява някои неща на хората, които за пръв път се сблъскват сериозно с Star Trek, на места като това филмът те оставя с усещането, че е правен донякъде за фенове и се очаква да знаеш тук-там нещичко. Но всъщност филмът не е правен за фенове... Правен е за пари.

J.J. Abrams, Мр.Изгубен и намерен от Кловърфийлд, го режисира, така че ситуацията не може да е по-различна. Star Trek е замислен да носи пари и доколкото знам го прави, но това не значи, че е лош филм. Даже напротив - добър е. При това много. Интересна история, интересни герои, добра актьорска игра, интересни ефекти (в днешно време да се говори за каквито и да е специални ефекти с думи като "впечатляващи" е малко условно). Филмът дава всичко това и си струва двата часа гледане. Струва си и парите да идеш да го гледаш на кино, ама като няма кино... както и да е.

Приятно бях изненадан от горе-долу важната роля на Карл Ърбън (Еомер от Lord of the Rings и Reaper от DooM), както и от присъствието на Джон Чо. За Закари Кинто няма какво да говоря - той е една от причините да ИСКАМ да гледам филма. Най-вече, за да видя как изглежда Сайлър без вежди. Той се справя много добре с ролята, същото се отнася и до Крис Пайн. Честно казано при него съм малко раздвоен - както казах се справя добре с това да е убедителен на екрана, но от друга страна актьорът, който изпълнява ролята на баща му в откриващите сцени за няколкото си минути на екран ми се стори по-харизматичен. Може подсъзнателно да не харесвам Крис Пайн, не знам.

Важна част от филма е хуморът. Пълно е с забавни моменти, които правят филма по-лесно смилаем и които не го вкарват в категорията на комедиите. Просто освежават продукта. Интересно е да видиш в един филм както смешки, така и човек, който е буквално изпепелен, или как слагат буболечка в устата на друг. Получило се е де, не се оплаквам.

За да не разтягам много - филмът се е получил доста добре. Не знам какво мислят заклетите трекита (или както там се наричат феновете на Стар Трек), но лично на мен, като човек, който изобщо не го *** за франчайза, филмът е доста приятен. Въпреки неизяснените неща, за които писах в началото, историята грабва дори хората не запознати с вселената на Стар Трек, а това май е идеята - да бъдат спечелени нови фенове. Е, аз фен не станах, но се насладих на филма и ако има продължение (а то е явно, че ще има) ще го гледам с удоволствие. На кино, надявам се. Пък по чудо може да е на кино в Пазарджик... някой ден, може би.

2 коментара:

  1. ОК... ето коментара на едно, както Бирето се изрази, "треки". Филма е правен за пари както беше обяснено по-горе. Просто във филма има много недвусмислици които са недопустими според мнението на средностатистическия Стар Трек Фен. Няма да навлизам в подробности, защото едва ли ще ме разбрете а и едва ли ви пука xD. Лично на мен филма също ми хареса... без съмнение е добре направен. И единствената ми забележка е точно факта че е правен за пари... Има недвусмислици дразнещи всеки СТ фен, а и някак си историята не е достатъчна да запали интереса на зрителя да гледа останалите филми и сериали (или поне част от тях) от франчайза.
    Така.. относно една от забележките на Биров: Не ни запознават с историята как земята достига до събитията които ни се представят във филма защото просто си има и филм за това (Справка.. Стар Трек 8 и разните му там моменти от сериала СТ: Ентърпайз. За средностатистическия читател на тоя коментар пояснявам че това е 11тия филм от поредицата)
    Но тука се появява проблема... трудно се разбира историята ако не си гледал абсолютно нищо по темата.
    Относно липсата на кина в Пазарджик... подкрепям Биров. Г-н Попов добре се справи с освежаването на града, сега остана да направи нещо и с Пазарджишкото кино. ^_^

    Искрен ваш... Радо :)

    ОтговорИзтриване
  2. "смешни sci-fi сериалчета" lol

    ОтговорИзтриване

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

Бързи прогнози за WWE TLC 2017

Кърт Енгъл се завръща на ринга на WWE за първия си мач в компанията от 11 години насам. AJ Styles заменя болния Брей Уаят и ще се изправи ср...