Ревю на New Moon от човек, който не харесва Twilight простотиите.

"PS: Стискайте палци да не ме кара да гледам и продължението като излезе :D"

Това, скъпи читателю, е едно от последните изречения в поста, в който направих нещо като кратко ревю на Twilight - първият филм от поредицата за псевдо-вампири и псевдо-върколаци. Е... е... да беше стискал палци, скъпи читателю. Да беше стискал...

Попрекалих малко. Не е чак толкова лошо положението. В общи линии ситуацията е следната - при не знам какви обстоятелства през изминалата година аз обещах на приятелката ми, че след като New Moon (вторият филм от горепосочената поредица за псевдо... да, изяснихме се вече) излезе по кината аз ще я придружа, за да го гледаме заедно. На 27 ноември, в 00:00 часа беше предпремиерата и прожекциите продължиха през целия ден в приятното Cinema City в Mall of Plovdiv. И естествено аз, тъй като съм едно невероятно добро гадже, спазих обещанието си и гледахме филма. Ех... here we go.

Забележка 1: Защо трябваше да е толкова дълъг? Имаше сцени, които бяха уникално проточени, едва ли не само и само, за да чуем песните, които вървяха по това време, и да си купим после саундтрака (е па нема!). Имаше сцени, които ми се струваха и леко излишни, но не съм компетентен тъй като не съм запознат (и нямам намерение да се запознавам) с книжния оригинал.

Забележка 2: Имаше към 4-5 целувки в целия филм и никъде не видях език. Ок, знам, че това е филм за 12 годишни пикли, ама повечето и без това вече са имали езици (че не само) в устите си, какво толкова ще стане ако и главните герои го правят?

Забележка 3: Едно нещо ме тормози. Майър хубаво се беше подиграла с вампирите (тук те блестят на слънце още повече и от предишния), но изглежда е решила и да пооплеска малко върколашките истории. Върколаците всъщност се превръщат в гигантски вълци, не в смесица от човек и вълк. Ок, правено е и преди, може да се прости. Кофтито е обаче, че Глутницата от подобни изглежда по-скоро като гей-секта (ходят само по къси панталони, боричкат се из горичките и скачат от скали - нат гей инаф?). Лошо, лошо.

Забележка 4: Значи (за незапознатите) в Twilight има някакво кралско семейство, Волтури, които го раздават яко ренесансово. Ок, ама да бяха подбрали по-добре актьорите... Рус гей, дърт гей, Мартин Шийн, държащ се като гей, и Дакота Фанинг, която щеше да изглежда най-мъжествено, ако не беше един здрав изрод, приличащ на Лърч от семейство Адамс. Трябваше да са по-страшни. Кажете го на Майър и на продуцентите на филма. Мерси.

Забележка 5: Сюжетът пак се развиваше леко странно. Неща, които не ги чаткам. В крайна сметка като свърши филма си казах "И всичко стана заради едно "Мислех, че така ще е по-добре..."? Това не е хубаво.

Забележка 6: Ок, Джейкъб, човекът-нос, наистина се беше назобил, евала на момчето. Ама носът бееее! Носът! Голям такъв! Както и Нели отбеляза в една сцена с дъжд върху този нос се бяха застопорили три капки и нямаха намерение да падат, просто защото имаха достатъчно простор да си починат малко. Този нос е исторически, честно.

Забележка 7: Действията на парясницата са яко малоумни. Майър смуче в създаването на персонажи. Плюс това тази не я видях почти да реве, а щеше да е доста смислено през по-голямата част от филма да прави точно това.

Дотук със забележките. Като явен анти-твилигхт деец мога да измисля още много, но не искам да прекалявам. Това са първите неща, които ми дойдоха наум, тях написах. Сега обаче идва изненадващият момент, а именно няколкото добри думи за филма:

New Moon не е най-лошият филм на всички времена и никой не може да го твърди. Но New Moon и въобще не е толкова добър филм, колкото феновете му твърдят. Целият този хайп около него е изключително малоумен според мен, имайки предвид, че филмът не е абсолютно нищо специално. Разбивал рекорди, бля-бля. И "Хари Потър" май правеше същото, а сега не е този феномен, който беше. Аз лично не харесах New Moon. Имайки предвид явната ми предубеденост (която се постарах да преглътна) и факта, че през изминалата седмица гледах шедьовър като "Inglorious Basterds" нямаше как да харесам нещо подобно. За феновете този филм е събитие, за нас - нормалните хора, които въобще не ги ебе дали ще има още филми по книгите на Майър или не, това е просто поредния филм, който можем да изпуснем съвсем спокойно.

Няма да казвам "Стискайте палци да не ми се наложи да гледам третия", защото предполагам, че приятелката ми вече готви план за това как да ме накара да й обещая да гледаме заедно и третия. Аз дотогава ще продължавам да псувам франчайза и да мърморя за факта, че вампирите не е нормално да светят на слънце и че върколаците всъщност не са вълци, а са смесица между вълк и човек. Ще продължавам да обяснявам, че главнат героиня е парясница, ще продължавам да наричам всички герои с прякорите, които ми идват наум като ги видя (защото не мога и не искам да им помня имената) и ще продължавам да повтарям, че този филм е подигравка с всички хубави вампиро-върколашки легенди.

Пожелавам на всички скоро да се сдобием с четвърта част на "Blade", за да си припомним какво аджеба бяха вампирите! Лека вечер, Биров аут.

PS: Добро впечатление ми направи, че имаше 2-3 места във филма, които можеха да минат за бойни сцени и макар да не бяха нищо специално внасят малко разнообразие в цялостната атмосфера на ревлива история за депресирана тийнейджърка.
PS2: Количеството кръв беше плашещо малко за филм, в който се разказва уж за вампири. Извинявайте, ама... wtf?
PS3: Бях забравил колко хубаво е да пишеш по няколко PS-а.

4 коментара:

  1. Xxaxax , nai-nakraq nqkoi , koito da napravi dobra h-ka na tozzi ina4e maloumen film ;) , evalata Anton4o :*
    Antoan

    ОтговорИзтриване
  2. Да те поправя-в 4тата книга става ясно,че вълчетата не били върколаци...а мутирали хора,чиято мутация е предизвикана от появата на вампирите...и както всичко в природата...и те трябвали да си имат противодействие,естествен враг..или както искаш го наречи XD
    Мартин Шийн не участва в този филм?!Специално проверих...
    Иии...след като тотално получих имидж на "Твилихт фенка"...не се целуват..много щот' твоят любимец Едуард му е трудно да се сдържа..да не я изяде ::D:D:D
    Според мен филмът беше супер супер смешен-аз се хилих като идиот...на глупавите романтични сцени,но това не е нещо странно..Хиля се на всякакви романтики вече..що,щото е смешно :D:D:DАз ще гледам продълженията,разбира се на компютъра...10 лева няма да дам...и то за такава глупост XD щото...съм супер любопитна винаги към филми,правени по книга,която съм чела.

    ОтговорИзтриване
  3. С почти всичко съм съгласен,освен за кралското семейство,които бяха единственото добро нещо във филма.Здрач ме дразни адски много,а и тази мания към поредица е твърде голяма,която е напълно незаслужена.Има къде по-добри филми от този прехвален боклук,който дори беше обявен за най добър филм на МТВ наградите за 2008,при това в конкуренция с Черният рицар и Беднякът милионер.Това показва колко са наивни днешните тийнеджъри,които гледат само бози. New moon е по зле и от първият филм,а главната героиня само крещи и пъшка.Като се замисля,колко милиони вече спечели филма-просто пари на вятъра.Само да вметна-Мартин Шийн участва в ролята на АРО,единият от Волтурите.

    ОтговорИзтриване
  4. И все пак - няма да го гледам. Като видя главния актьор и ми се доповръща многократно. Обожавам филмите и книгите за Хари Потър, но това плеясало чудо не бих го гледала.
    Момата бих я сцепила обаче (horny) :))))

    ОтговорИзтриване

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

"Blade Runner 2049": Джаред Лето беше отвратителен Жокер, но може да е приличен "модерен Исус"

Киното може и да не търпи еволюция, но маркетингът, свързан с него, определено го тресе такава. Доказателство е поредната доза hype за &quo...