С какво убивам време?

С игри. Но не "сериозни" игри (доколкото една компютърна или конзолна игра може да е сериозна). Отдавна минаха времената, в които играeх по 10 пъти един след друг на някоя карта на WarCraft III или обикалях като луд из подземията на Diablo II. Вече обикалям в подземията на стряскащата си квартира (която не съм виждал от 1 месец. Ура!) и се бия само с въображаеми противници, когато скуката и стоенето пред компа ми дойдат в повече и имам нужда от раздвижване. Тъжно, знам. И все пак част от мен все още помни колко добре може човек да си изкара пред компютъра и това ме кара от време на време да се заема за кратко с някоя игричка, била тя и напълно елементарна. Дали само за убиване на време или просто за да си почина от натоварването, което получавам докато дълго време съм чел някоя приятна книга - няма значение. Това, с което се занимавам с последната седмица в този игрови аспект са две малки игрички, които обаче успяха да ме зарибят (не харесвам тази дума. Защо тогава я ползвам?) прилично много. Става дума за създадената от независимо студио Crayon Physics и фейсбук (дааа) версията на Dante's Inferno.

Crayon Physics е доста иновативна игричка. Честно казано е различна от всичко, което бях виждал досега. За да не бъда голословен ето ви линк към трейлър на играта, който ви показва как точно се играе. Точно този трейлър ме впечатли и ме накара да я потърся. В общи линии става дума за следното: на екрана си имате топче и звезда. Трябва да направите така, че топчето да стигне до звездата. За целта имате два вида помощ - всички закони на физиката и собствения си курсор, който е във формата на пастел. Рисувате с мишката си топка, която след като е готова пада върху игралното топче, избутва го напред и топчето взима звездата. След това минавате на следващото ниво, където нещата са доволно усложнение и т.н. Свободата е уникална. Може да рисувате всякакви фигури, които след като бъдат завършени придобиват плътност и реалното поведение на физически обект. Може да рисувате дори въжета, но това е в по-късен етап. Разведряваме обстановката със скрийншотче:


Игричката е зарибяваща, а и както казах е точно за убиване на време. Едно "ниво" отнема не повече от 5 минути, повечето от които за мислене и по-малко за "играене". Има доста локации и доста задачки за изпълняване, така че определено игричката е нещо, което става и за вкъщи, и за офис, и за даскало (за учениците). Въпреки, че не се разпространява от някой гейм-гигант, игричката все пак струва пари. Разбираемо е. Създателите й са направили нещо иновативно и интересно, и желаят да спечелят пари от него. Е, ние в България не сме от хората, които биха дали пари за подобен продукт, но сърце не ми дава да лепна тук линк за торент с играта. Заради това само ще ви кажа, че Crayon Physics може да бъде намерена в най-популярния торент сайт у нас, познат на мало и голямо като "замундата". Ако не знате за кой сайт говоря - браво, че сте се докопали до блога ми още на първото си сядане пред компютър!

Продължаваме нататък с Dante's Inferno или по-точно нейната Facebook версия. По принцип съм адски негативно настроен към всякакви игри в този тъй популярен сайт, най-вече заради разни ферми, аквариуми и др. подобни глупости, но DI зариби и мен (пак тази дума!). За какво става дума обаче? EA Games, които са въплащението на корпоративното зло в съвременната гейм-индустрия (оспорете го) решиха, че могат да направят игра от всичко. И изглежда са прави, тъй като тази година на пазара излезе игрова адаптация на "Ад" на Данте Алигери. В играта Данте е представен като напомпан кръстоносец, който се впуска в дълбините на Ада, избивайки всичко по пътя си, за да се добере до самия Сатана и да пречука и него. Бляяяя! Има си и добра страна - художниците на ЕА са хвърлили адски много труд, за да създадат един добре изглеждащ Ад (как звучи само). Но тук няма да говоря за същинската Dante's Inferno (тази за конзоли), а за игричката със същото име в Facebook. Естествено не можеш да прехвърлиш third person екшън в онлайн вариант. Вместо това FB Dante's Inferno представлява нещо като походова игра с трупане на предмети, пари (души), експириънс и т.н. В общи линии - пълна глупост, но е някак зарибяваща. Ей ви линк (надявам се да работи), ей ви и скрийншотче да видите как изглежда... ъм... интерфейса (конкретно - списъка с мисии):


В общи линии не ме грабна толкова играта, колкото вече споменатия Ад, създаден от хората в EA. Нямам намерение да играя самата Dante's Inferno (конзолната), но пък за сметка на това се поинтересувах от изродите вътре, пейзажите и т.н. Което ме подсеща, че EA пуснаха отново гледаем анимационен филм по темата, който в общи линии показва битки, които в играта ги няма (предполагам), но не показва всички, които ги има в нея. Филмът си е добър, става за гледане, но си има две сериозни черни точки:

1.Де факто през цялото време се случва едно и също нещо - Данте отива някъде, говори с някой, убива го. После пак, после пак и накрая... пак, да.
2.Филмът е с дължина от час и половина, но сякаш е разделен на парчета (горе-долу за всеки кръг на Ада), всяко от което правено от различен екип. Това обяснява различния вид на Данте, Върджил и Сатаната. Някои от екипите са рисували по много готин начин, но други леееееко дразнят със стила си на изобразяване.

Все пак ако имате интерес може да гледате анимационния Dante's Inferno като го изтеглите от този линк. Евала на EА, че правят вече втори подобен филм (след онзи по Dead Space). Oпределено създават поне малко по-голям интерес към игрите си. Но се отклоних. В общи линии това е, което имам да кажа за двете игрици. Ако наистина няма какво да правите може да пробвате която пожелаете. Ако ли не... радвам се, че ви загубих времето с приказките си за тях.

3 коментара:

  1. И аз така, за да убия време постоянно цъкам някакви флаш игрички, а когато имам повече свободно време направо си тегля някой куест. Луд фен съм на куестовете :))
    Междудругото браво за първата игра. Така тренираш логика, мислене, не е ей така да се играе :))

    ОтговорИзтриване
  2. С малко старание може доста от мисиите да ги минеш само с натрупване на геометрични фигури. Там мислене няма :D

    Гледала ли си едно време "МИСТ" с Роро? :D

    ОтговорИзтриване
  3. Гледах го от време на време... Аз като жена съм малко по-тъпичка обаче и такива игри нещо не мога да ги докарам до край :D

    ОтговорИзтриване

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

"Blade Runner 2049": Джаред Лето беше отвратителен Жокер, но може да е приличен "модерен Исус"

Киното може и да не търпи еволюция, но маркетингът, свързан с него, определено го тресе такава. Доказателство е поредната доза hype за &quo...