Google Buzz

Днес бях приятно изненадан от появата на Google Buzz. Дори не си спомням да съм чувал за намеренията на Google да се пробват в сектора на социалните мрежи, но ето, че и това стана. Както ви става ясно от предното изречение Buzz е социална мрежа, подобно на вече опустелия MySpace и дразнещо популярния Facebook. Въпросът е какво точно предлага тя. Предлагам ви бързите си впечатления, който иска нека чете, а можете да проверите за какво става дума и на официалния сайт (Buzz изисква да имате регистрация в Gmail. Който няма - лесно се прави).

Та... какво предлага Buzz? Почти същото, което и останалите мрежи, макар и в малко по-опростен (иска ми се да кажа дори "изчистен") вариант. Имаме си бяло поле, в което може да пишем каквото ни дойде наум, можем да качваме снимки или да споделяме линкове за сайтове. Всяко едно от тези действия може да бъде коментирано от приятелите ни. Досущо като Facebook (приликите с него са по-явни). За сметка на това липсват каквито и да било приложения от рода на "Кога ще умреш?", "Изтегли си късметче" и тем подобни глупости. За момента Buzz e eдна изчистена социална мрежа без излишни глупости в нея. НО!

Но предлага нещо, което конкурентите на Google трудно могат да предложат. Освен, че има възможност да свържете своя Buzz профил (който всъщност е обществения ви профил в Google) с Twitter, точно както може да направите и в MySpace и Facebook, има възможност за свързване и с всичките останали Google продукти, които ползвате. Говорим за Blooger, Picasa Web Albums, Reader... Подобно и на останалите продукти на Google и тук я има в наличност наистина приятната възможност да свържеш Buzz профила с всичко останало.

И все пак нещата не са перфектни. Като за начало самите контакти в мрежата на Buzz. При активирането му автоматично ми бяха добавени за приятели баща ми и една позната, хората, с които най-много съм общувал чрез Gmail (споменах ли, че Buzz стои като подменю в самата ви Gmail поща?). Това добре, но самото намиране и добавяне на приятели, които нямате в листата си с контакти на пощата лично на мен ми се струва леко затруднено. Друго - Gmail постоянно ви информира с e-mail за всяка активност в Buzz. В самият Buzz също може да видите какво ново се е случило, така че се получава нещо като повтаряне. Информират ви два пъти за едни и същи неща. Странно.

В общи линии ще го кажа така - Buzz не е нещо забележително и уникално. Но лично на мен ми допада изчистеността му и искрено се надявам да бъде направен мааалко по-удобен за ползване (може пък всичко да е въпрос на навик и просто да трябва да свикна). Не виждам смисъл от нови и нови социални мрежи, но пък това са Google - щом са решили, че ще се намесят в бизнеса никой не може да ги спре, а и всички потребители на Gmail имат мигновенен достъп до Buzz (да не кажа, че ни го завират пред лицата), така че най-вероятно проектът ще има някакъв успех. Аз ще се позанимавам с него с кеф... стига да намеря повече от трима свои познати с поща в Gmail :D

3 коментара:

  1. Има си хас Google да не се намесят ...

    ОтговорИзтриване
  2. Не знам, на мен повече ми прилича на комбинация между Twitter и Facebook. Знам само, че поне сред моите познати интересът е ужасно нищожен, което пък ми пречи да го тествам като хората :(

    ОтговорИзтриване

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

Бързи прогнози за WWE TLC 2017

Кърт Енгъл се завръща на ринга на WWE за първия си мач в компанията от 11 години насам. AJ Styles заменя болния Брей Уаят и ще се изправи ср...