Стъклен дом

Въпреки солидната рекламна кампания, която bTV така нагло набутаха в почти цялото си ефирно време (е, не е като изцепките на Нова ТВ с Big Boring Fuckers) не бях завладян или особено заинтересован от премиерата на "Стъклен дом". Дори не гледах първия епизод по-миналата неделя. Това най-вероятно е свързано с факта, че не гледам много телевизия през последните години, но пък и липсата на интерес трябва да се отбележи. През седмицата след пилотният епизод обаче чух някои добри мнения и оценки и си казах "Хайде, ще го пробвам, няма да боли... много.". И така вчера (неделя) за мой късмет се оказа, че ще има повторение, което ме спаси от мъката да тегля сериала от "Замунда" (не бях особено надъхан да си хабя коефициента, честно).


Изгледах първи епизод и... останах доволен. Да, изненада ми беше огромна. Останах доволен от български сериал. Тук следва момент за откровение - не следя българското кино и телевизионни продукции. Правил съм опити, но те само са ме отказвали отново и отново. Дори "Дзифт" не гледах, а може би трябваше. За сметка на това ще ида да гледам "Мисия Лондон", този път повлечен от солидната рекламна кампания на филма. Затова ми се струва толкова странно, че "Стъклен дом" ми хареса.

Какво толкова ми хареса? Ами... приличната игра на актьорите. Може би защото мозъкът ми е промит от американски бози и реч винаги съм считал опитите на български актьори пред камера за неуспешни. Няколкото ми посещения на театъра в Пазарджик (не са много, но не ми се нахвърляйте - млад съм, не разбирам от изкуство) са ме убедили, че на сцена българските актьори се справят много по-добре отколкото пред камера. Повечето актьори в "Стъклен дом" обаче играят на едно прилично ниво, което определено ми допада. Сега ще трябва да се поровя из Google за имената на актьорите, така че постът нахално ще бъде прекъснат с една стабилна пауза. Мразя пост-обработката, да живее писането на момента...

ПАУЗА...
...
..
.

Паузата приключва благодарение на официалния сайт на сериала (сайтът не ми допада, честно). Започвам прегледа с Калин Врачански (Камен), който изпълнява главната роля. Българският доктор Хаус :D Май и други хора са направили това сравнение, но в първия момент, в който го видях се сетих за Хю Лори. Приликата е само визуална, ама хайде. Не говоря за близост на образите, на гледалите сериала е ясно, че Камен няма нищо общо с разни куцащи доктори. Харесва ми как играе този неизвестен досега на мен г-н Врачански, допада ми поведението на героя и изпълнението. Определено добър избор за главно лице на сериал, защото някак ти става симпатичен.

Юлиан Вергов също ми е симпатичен като актьор (накрая ще излезе, че се кефя прекалено много на мъже актьори...) и въпреки че героят му все още е с неясен статут (добър ли е, лош ли е, по средата ли е) също му симпатизирам. Сиана (Радина Кърджилов), неговата дъщеря във филма, пък е доволна радост за окото на всеки 20-годишен блогър със сериозна връзка. И не само с външния си вид, но и с добрата си игра. Похвали за избирането й.

Другите също ми допадат в ролите си, макар на места някои от героите да изглеждат леко нелепо, но това го отдавам по-скоро на сценария, който на места е прекалено... стегнат като за сериал, разказващ за живота на българи. Но имам един голям проблем с този сериал и неговото име е Елена Петрова. Не ми пука дали я харесвате, не ми пука дали я считате за добра актриса. Не ми харесва като присъствие на екран, не ми харесва в ролята, която са й дали. Ако "Стъклен дом" има някаква явна черна точка, то това е присъствието на Елена Петрова. Лично мнение. Не съм запознат с актьорските среди в България, но съм убеден, че е имало и по-добър избор.

Имаше и някои неясноти по монтажа (мисля, че е свързано с него), които не ми харесаха. Фактът, че действието се развива на затворени пространства понякога малко ме обърква кой ден е, нов ден ли е почнал, вечер ли е... Но може би просто съм глупав? Не, сериалът е виновен. Не мога да не отбележа и изключително забавния момент, в който се показа гологлавия наемник с черен костюм и червен вратовръзка. Образът на Agent 47 от играта "Hitman" моментално ме удари в главата и се захилих като идиот. Това не може да е случайност. Не може. Ще наблюдавам дали в следващите серии ще покажат тила на наемника. Интересно ми е дали там ще има бар код...

Има неща, които ме притесняват - дали сериала няма да се разводни прекалено много. Все пак доколкото разбрах ще има цели 66 епизода от по час и половина. Ако се направи съпоставка с някой щатски сериал с дължина от 45 минути, това се равнява на горе-долу 6 сезона от по 22 епизода. Не знам много сериали (американски), които да са на сериозна тематика, да са започнали добре и интересно и да са задържали това ниво в продължение на толкова много епизоди. Честно казано не ми се вярва това да стане и с нашенския. Друга тревога, свързана с разводняването, е и сапунестата част. Лично според мен "Стъклен дом" не е точно сапунка, има и по-нелигава част, настрана от семейните драми. Пък и визуално изглежда по-добре от една нормална сапунка (тук се сещам за "Забранена любов", на който съм гледал цял 1 епизод, и това ме кара да харесвам "Стъклен дом" още повече). Проблемът е, че за тези 66 епизода може да се набутат прекалено много сапунести елементи в сериала. Нещо, което надявам се сценаристите няма да допуснат.

В общи линии (човек като прочете този израз и се чуди защо не е започнал статията/поста оттук) не целя да рекламирам "Стъклен дом". Започнах да харесвам bTV поради доста други причини и това ме спира да обяснявам как задължително трябва да гледате новата им продукция. Просто фактът, че изгледах 2 епизода на български сериал и имам желание да изгледам и останалите ме кара да съм леко превъзбуден от това, че все пак в България може да се види нещо на екран, което да ми хареса. Препоръчвам "Стъклен дом", това е сигурно. Това дали вие ще ме послушате и ще пробвате да го гледате е съвсем отделен въпрос :D И все пак: браво на екипа и благодаря.

PS: Сиана is hot!

3 коментара:

  1. Сиана е ХОТ, Юлиан Вергов какъвто и да е играе винаги ще ме кефи страшно много. Само за Елена не съм съгласна. Тя е пич бе, някак си излъчва спокойствие и позитивизъм, а и си е рядко красива жена, много натурална и нежна ;> Мое мнение де.
    Сериала е добър, не е толкова сълзлив като оная Забранена Любов, има си драма, има си крими, всичко си има. Дано, дано не се размие.


    П.П А тоя Дани е ебати ужасното лайненце!

    ОтговорИзтриване
  2. Не знам актьорът ли имаш предвид или само образа :D Важното е, че пичът (актьорът) играе доста добре ролята на лайненце, това ме радва.

    ОтговорИзтриване
  3. Може би защото е тийнейджър по принип - повечето играят такива роли и в реалния живот :)
    И за актрисата, и за героинята говорех. Абе утре засядаме пред ТВ-то и продължаваме...

    ОтговорИзтриване

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

С книги назаем от новото ни студио/апартамент

Влогът се завърна, да живее влогът! Новото AntTemz Studio официално отвори врати с пускането на седмия брой на съвместния ни влог с Темз &...