Мисия Лондон - или как понякога трейлърите лъжат...

Гледах "Мисия Лондон" и мисля, че имам пълното право да драсна едно непрофесионално ревю, за да оплюя филма. "Ама как?", "Ама защо?", "Това е най-значимият български филм от..."... Ако сте тръгнали да казвате нещо подобно ще ви помоля да се отдалечите, за да не чувам как от устите ви се разнася бълбукане от мърдащите вътре сперматозоиди. "Мисия Лондон" изобщо не е това, което рекламите на филма се опитваха да представят, нито пък това, което мнозинството зрители, отиващи в кината, очакват. Но да започнем бавно и спокойно... то жлъчта ще се натрупа.

Като за начало трябва да отбележа, че трейлърът на филма изглеждаше интригуващо, да не кажа забавно. Това е един от онези трейлъри, които те карат да си кажеш "Трябва да гледам този филм!". Аз така и не се научих обаче, че не трябва да се залъгвам по подобен начин, и ето ме сега, отново недоволен, че дадох 5 лв. за нещо, без което можех да мина.

Какъв ми е проблемът? Проблемът ми, драги читатели, е, че очаквах един наистина смешен филм, който да ме накара да се отпусна за 2 часа, да се посмея доволно, след което да изляза от киното и да си кажа "Брей, има надежда за българското кино!" (много неща взех да си казвам, трябва да посетя лекар). Но не. Ще го кажа така:

МИСИЯ ЛОНДОН НЕ Е ЗАБАВЕН ФИЛМ. ПОНЕ ЗА МЕН САМИЯ НЕ БЕШЕ. ЗАСМЯХ СЕ ТОЧНО ВЕДНЪЖ. ВЕДНЪЖ... ЗА ПОЧТИ ДВА ЧАСА.

Надявам се, че всеки е имал възможност да прочете текста с големите букви, защото това е основното от целия пост. Наистина аз лично не мога да категоризирам "Мисия Лондон" като комедия. Трейлърът ме остави с впечатлението, че ще гледам наистина забавен филм, но не беше така - през повечето време човек няма никаква основателна причина да се засмее на каквото и да било в този филм. Може би персонажът на Любо Нейков е трябвало да е забавната част в цялата работа, но репликите от рода на "Еба ли му майката", "Ебал съм му майката", "Ще ти еба майката" не са забавни. Не, наистина, не са. Особено като се чуват доста често. Не знам дали проблемът е в книгата, по която е правен филмът (така разбрах - бил по книга) или в преработката на текста на книгата в сценарий, но крайният резултат е нещо, което е далеч от комедия.

Както обясних и на приятелката си, най-вероятно някой очилат, многознаещ критик ще определи "Мисия Лондон" като "един съвременен поглед върху това колко прост народ сме българите и колко далеч от Европа сме всъщност". Примерно. Кур за критиците, но ми се струва, че едно такова определение няма да е далеч от истината. През целия филм имах чувството, че се подиграват с мен, с държавата, в която живея, и с нравите на хората в нея. Добре бе, скъпи филмови творци, разберете веднъж завинаги - знаем, че не сме най-образованата част от света, знаем, че не сме най-учтивите, най-милите, най-изтънчените. Знаем, че е пълно с простаци навсякъде около нас, но защо, по дяволите, трябва да ни го натиквате в лицата постоянно?!? Не може ли някой режисьор в тази проклета държава веднъж да реши да направи един забавен филм. Неангажиращ филм. Филм, който не изисква да си напрягаш чувството за хумор до краен предел, за да откриеш нещо забавно в него. Филм, който не се опитва да те учи на морал и обноски, който не се опитва да ти покаже колко долен, прост и задръстен си заради това, че си българин. Кога ще има такъв, кога?

Не се дразня за друго. Дразня се заради това, че станах жертва на реклама. Реклама, която ме накара да очаквам забавен филм, а ми предложи поредната доза "българско изкуство". Не исках това. Ако знаех, че ще получа това, нямаше да ида да гледам "Мисия Лондон". Надявам се, че процент от петта лева, които дадох за билет, са отишли в създателите на филма и те ще ги използват, заедно с парите от другите билети, за да се напият по нашенски и да се позабавляват доволно. Предпочитам да направят това, отколкото след 2 години да ми рекламират някое ново "приключение".

PS: За да вкарам някаква светла нотка в целия пост ще кажа само, че харесах играта и ролята на Юлиян Вергов. Ставам му все по-голям почитател (хайде, американофобски отрепки, кефете се, че не казах "фен"). А и докато гледах филма се чувствах като героя му в последните 20 минути на филма - силно засрамен и не на място.
PS 2: "Стъклен дом" е доста по-интересен и като идея, и като изпълнение. Ако все още не сте чели похвалите ми за него, ето - хваля го.
PS 3: Знам, че се отплесвам с тези послеписи, но ми се иска да кажа, че трябваше да послушам вътрешния си глас и да ида на "Kick-Ass". Поне да псувам американска простотия ако се окажеше зле, а не да пиша подобно ревю за български филм.

6 коментара:

  1. za6o ne go pokazvate gqvuri mrysni

    ОтговорИзтриване
  2. А де, и аз това се чудя. Защо не го показваме :S

    ОтговорИзтриване
  3. ПФ човек ..моя коментар след като излязох от киното беше в голяма степен подобен на твоя...Не мога да разбера защо българите бяха представени по такъв грозен начин ,не мога да разбера как стана такъв хит и получи толкова положителни коментари като нито сюжета , нито сценария , нито по-голямата част от играта бяха като за свят ... Също така споделям мнението ти за Вергов и за Стъклен дом !

    ОтговорИзтриване
  4. Borry ами да ти отговоря защо е станал толкова популярен. Причината е една защото филма показва как се работи в нашата държава "Работи се по въпроса". Във филма беше показано всичко, пилеенето на държавни пари, идиоти който са на отговорни длъжности, далавераджиите които гледат да ограбят държавата по всякакъв възможен начин. Не ви ли е хрумвало, че филма е затова да се видим отстрани? и да се замислим малко? ....

    ОтговорИзтриване
  5. @Анонимен: Точно това не ми харесва. По тези въпроси съм се замислял и без да ходя да гледам филм по темата. Не разбирам какво толкова има за показване - това са неща, които ежедневно се обсъждат по новини и предавания. Те са ми достатъчни, ако искам да слушам "какви боклуци са българите и как вършат нещата".

    Проблемът ми е, че рекламират филма като комедия, при това забавна такава, а той всъщност не е смешен. Поне за мен не беше. Беше точно това, за което говорим всички - показва колко долни можем да сме българите. Е, това ли трябва да ме разсмее?

    ОтговорИзтриване
  6. На мен също не ми беше толкова забавно, за сметка на бащата, който откровено и искрено се смя през цялото време. Питах го защо? Отговорът е простичък..друго е, когато си преживял тези неща, но в друго измерение. Друго е, когато гледаш как крадяха патиците и се сещаш за времето, когато българите наистина са крали патици от Англия и са ги продавали, когато си се ровел в кошовете и си се чудил как ще преживееш и докато българските политици наистина са се държали като героинята от филма.. Може би осмиват неща, които днешното поколение и поколенията малко преди нас не харесват, просто защото не са ги преживяли.. Погледнато от тази точка за мен филмът е много добър. Просто, защото и в истинския живот сме такива, повтаряме една и съща "майна" по цял ден, когато се наложи да оцелеем правим неща, които са изумителни (като да крадеш патици от чуждите дворове :D ), а в същото време политиците в България продължават ли да правят глупости...
    Това за филма. Иначе..трябва да те разсмее начинът на държане на актьорите във всяка една ситуация. Много малко хора вникнаха в сцената, когато посякоха главата на вожда и английската кралица седи и :O . Най-малкото показва, че нещата, които ние се опитваме да покажем пред другите нации, понякога се неразбираеми за тях.. През самия филм ми беше забавно много малко, истинското забавление дойде час след това, като се позамислих върху него. Което ми напомня за старите български филми, при които забавлението идва също след филма.."куче-касичка, котка-касичка, къща-касичка"... (rofl)

    ОтговорИзтриване

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

С книги назаем от новото ни студио/апартамент

Влогът се завърна, да живее влогът! Новото AntTemz Studio официално отвори врати с пускането на седмия брой на съвместния ни влог с Темз &...