Prince of Persia / "Принцът на Персия" - Ревю

J.G. - от каубой гей-лавър до принц. Холи шит?

Принце, о, Принце! С голяма радост заявявам, че за тази година имаме вече два филма, които съм чакал, и които не са ме разочаровали. Първият беше „Iron Man 2”, вторият е „Принцът на Персия: Пясъците на времето” (хайде и на ябанджийски: "Prince of Persia: The Sands of Time"), който гледах днес и беше точно това, което очаквах – двучасово забавление, което да не изисква да се напрягаш излишно, и най-важното – което има доволно количество допирни точки със своя гейм първообраз. Точно затова е и това ревю, което съм разделил на две части – първата се състои от общи приказки за филма, които обаче не издават никакви подробности, които биха ви убили кефа, а втората съдържа малко повече детайли за вече гледалите го или за тези, на които не им пука особено. Да започваме!


Като за начало нека обърна внимание на нещо от по-горе – „Принцът” не е създаден да взима Оскари и няма шанс за това. Не е някакво велико кино творение, но ако сте очаквали да е нещо подобно значи не сте добре с главата. Това е просто поредният филм по успешен франчайз от друг тип (в случая: видеоигра), който осигурява на гледащия го забавление и нищо друго. Дотук добре. Какво толкова му харесах? Като за начало фактът, че е един от малкото сполучливи филми, базирани на игри. Повечето заглавия в този жанр могъщо се провалят, но „Принцът” е успял да се спаси от проклятието, като освен това има доста допирни точки с игрите на Ubisoft. Невероятните акробатични движения на Принца, Пясъците на времето и начинът им на използване, Везирът (макар и в малко по-различна форма) – всичко е налице. Освен това във филма са вкарани и някои допълнителни персонажи и дреболии, които не си спомням от игрите, но вместо да пречат те по-скоро спомагат за забавлението.

Точка втора – Джейк Гиленхал най-накрая направи някоя що-годе мъжка роля, а и честно казано е ужасно добър избор за Принца, поне според мен. Пък и се справя доста прилично с ролята. Трябва да се отбележи (поне аз държа), че дизайнерите са решили да използва дрехи, доста подобни на тези от игрите (като гледам двата му outfit-a имат черти на вида му и от трите досегашни игри). Детайл, който би зарадвал средностатистическия геймър, цъкал PoP. Принцеса Тамина не знам коя я играе, но е умерено красива (макар във филма доста да преувеличават с красотата й, според мен). Злодеите си мязат на злодеи, а някъде сред второстепенния каст се мъдри и малката (но изключително интересна за гледане) роля на Алфред Молина, който честно казано ме радваше всеки път като му видех мутрата на екран. Тези неща – приликите с играта, приличния подбор на актьорите, както и интересният финал – са нещата, които ме карат с ръка на сърцето да си кажа „Гледайте този филм!”. Да, знам, че имам странен кино вкус (поне според някои), но какво да направя – хареса ми! Още повече ме радва факта, че не се оказа такова разочарование, каквото си мислех, че може да е. Палци горе за филма, ако имате излишни пари – отивайте на кино, ако ли не – треперете, чакайки DVD Rip. Това е. Сега за гледалите го (или за тези, които четат просто защото нямат какво друго да правят) малко детайли...

ВНИМАНИЕ! В СЛЕДВАЩИТЕ РЕДОВЕ ИМА ДЕТАЙЛИ ОТНОСНО ГЕРОИТЕ И ДЕЙСТВИЕТО ВЪВ ФИЛМА, ТАКА ЧЕ КОЙТО НЕ ГО Е ГЛЕДАЛ – ВЪН!!!

Връщането на времето чрез кинжала беше направено доста добре, а и в някои от местата, където беше ползвано (срещата на Дестан с брат му, финала) създаваше с една идея по-голяма интрига за случващото се (в смисъл случва се нещо, но после с кинжала то е поправено и се случва по различен начин). Точно така трябваше да бъде използвана концепцията на кинжала и се радвам да видя, че създателите на филма не са оплескали толкова добрата идея на Ubisoft. Графиката при използването на кинжала, показваща белезите по призрачната ръка на Дестан, която го държи, пък са перфектни, за да се поставят основите на продължение (вече искам такова, да), в което той да е заразен от пясъците и евентуално да се сблъска я с Дахака, я с така любимото ми негово тъмно Аз от Two Thrones. Дано!

Хасасините (Assassin с H отпред, за да изглежда по-арабско?!? Really?) бяха интересно замислени като специална ударна група на персийската армия, а и ми хареса това, че повечето (ако не и всички) използваха различни оръжия. Малко ме тревожи факта, че донякъде видяхме веригата на Тъмния принц (или поне нейно подобие) в ръцете на един от тях (онзи с камшиците), но се надявам това да не означава, че няма да видим Даркчо в някое (евентуално) продължение. Бен Кингсли пък ме изненада с това колко подходящ е за ролята, която му бяха дали (през цялото време му виках Везира, нищо, че беше брат на краля). Малко странно ми се стори, че оказа каквато и да е съпротива на Дастан накрая, но все пак уж и той беше войн, така че може би има логика. Това, което не разбрах обаче бе финалният момент – как така Пясъците хем бяха пуснати, хем Дастан върна времето (като и двамата държаха кинжала)? Или може би първо става едното, а после другото? Ако някой се заеме да ми обясни ще съм му благодарен.

Иначе може да се лепне една критика за клишираността на моменти („Братко, прости ми! К-к-клъ...” и умира), но на мен лично не ми пука за тях. Забавата беше на ниво и вече може би е станало ясно, но чакам продължението с нетърпение. Срам за Disney aко няма такова (като за техен филм обаче имаше известна доза насилие и кръв... похвално). Пък дотогава... май ще тегля някоя от игрите от старата трилогия, но не мога да реша коя. Здраве да е.

PS: За мъжката част от читателите – ако мислите да водите приятелките си на този филм ще е добре да помислите внимателно по въпроса. Не знам доколко вашите жени биха харесали подобен филм (въпреки че според мен полът е без значение за нещо подобно), но моята най-спокойно си заспа в киносалона по средата на филма и после трябваше да й пояснявам някои неща (щях да напиша „запълвам дупки”, но щеше да прозвучи damn too двусмислено, хъхъхъ).

1 коментар:

  1. "Джейк Гиленхал най-накрая направи някоя що-годе мъжка роля" - време му беше, особено след Броукбек. :D

    ОтговорИзтриване

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

С книги назаем от новото ни студио/апартамент

Влогът се завърна, да живее влогът! Новото AntTemz Studio официално отвори врати с пускането на седмия брой на съвместния ни влог с Темз &...