Smallville - Season 9 Ревю

Вече няколко пъти споменах тук, че съм започнал да гледам Smallville, а пък "приятелите" ми в Facebook бяха подложени на уникален тормоз от моя страна с множеството статуси по темата. Но такъв е живота, затова са социалните мрежи - да тровиш живота на останалите със своя собствен. Няма да говоря за това какво ми направи впечатление в сериала като цяло, какво ми хареса и какво не - няма смисъл. Искам да наблегна на нещо що-годе актуално, а именно последният сезон - девети. Ще говоря за това какво ми хареса и какво не ми хареса в него, както и затова какво очаквам от 10-ти сезон през есента.


Преди това предполагам, че е добре да се похваля, че изгледах всички 9 сезона за почти 3 седмици. Да, превъртах някои от епизодите доста старателно (става дума за тези, които почти не бяха свързани с главната история), но в общи линии става дума за 195 епизода, ебати. Това си е доста време. Да, сбъркан съм, но сега поне няма какво да ме разсейва и само да намеря воля ще седна да уча за последните 2 изпита. Хаха. Но да се върна към темата на поста - ревюто на сезон 9 на Smallville започва сега!

Още от началото искам да кажа, че това за мен не беше един от най-добрите сезони. Имаше доста слаби места, които развалиха цялостното удоволствие от гледането му. Разбирам защо рейтинга пада и съм с две ръце "ЗА" сериалът да свърши след десетият сезон. Не е нужно повече да изстискват историята с пътя на Кларк Кент към превръщането му в Супермен, защото честно казано вече взеха да прекаляват. Какви са оплакванията ми?

Злодеите. Загубата на Лекс след седми сезон е може би нещото, което най-силно повлия на отношението ми към Смолвил. Розенбаум правеше страхотна роля и макар че на места оплескаха и неговия персонаж все още съм на мнение, че този човек има важна роля за това този сериал да е толкова интересен. В сезон 9 откъм злодеи нещата не стояха добре. Зод беше интересен, наистина. Това как се развиваше мисленето му, нещата, които предприемаше, плановете, които правеше. Основният проблем с него бе, че не се концентрираха повече върху отношенията му с Кларк. Зод трябваше да е толкова централен образ, колкото бе самия Лекс в предните сезони. За съжаление не получи този шанс и в доста епизоди от сезона оставаше на заден план. От другата страна е Тес Мърсър. Колкото и да се опитваха тя не може да замести Лекс. Опитаха се да придадат огромна многопластност на образа й, но това лично за мен се оказа пълен провал - бивша любовница на Оливър, бивш таен агент, управителка на ЛутърКорп, фенка на Кларк, природозащитничка. Толкова много страни на един персонаж и то при условие, че нито актрисата (не и помня името) можеше да се справи с всичко, нито пък беше възможно от гледна точка на това, че трупаха пласт след пласт без да разработват вече натрупаните. Имам предвид, че Мърси беше използвана по ужасно много начини, но неправилно и не толкова интересно, колкото може би са очаквали да е. Т.е. плюсче за Зод, минус за Мърси.

Проблемът със злодеите обаче си го има отпреди. Дори в 8 сезон Doomsday не беше нещо особено (поне за мен). За радост обаче откъм злодейската страна имаше и попадания, като например дебютите на Metallo и Toyman. Тоймен не е нещо особено като злодей, но пък е приятно да видиш, че най-накрая започват да използват утвърдени комикс-злодеи, а не поредната метеоритна откачалка. Виж, за Метало съм раздвоен. Прибързаха с превръщането му (показват го в първи епизод и във втори вече тласкат историята с него напред - лошо), не го използваха на макс, а и фактът, че малко го поорезилиха заради недостатъчно пари може би също не ми хареса. Имам предвид, че номерът не е само да му оправиш ръката и сърцето - номерът е той целият да е метален, както е в комиксите. Там е чарът на образа според мен. А и в първите епизоди някой информира Мърсър, че той вече е повече робот отколкото човек. Казах си "Да, сменили са скелета!", но по-късно бях разочарован както от това, че не е достигнал своята комиксова идентичност, така и от факта, че стана добър. Не трябваше да става добър - с Кент трябва да се мразят. Т.е. доволен съм от дебюта му, но можеха да го използват и по-добре.

Финалът. Season Finale-то не ме впечатли особено. Хареса ми, че не останаха толкова много въпроси, колкото в краищата на предни сезони, но все пак... Криптонците вън от планетата - добро, обръщането им срещу Зод - добро. WB малко спойлнаха нещата, след като показаха син метеорит в началото (т.е. явен намек, че такъв ще се използва, а след като вече беше ясен плана на Кларк за книгата на Рау, нещата станаха още по-ясни). И все пак краят не беше лош, макар че се надявах на една супер битка в дъжда между Кент и Зод преди синьото острие да влезе в употреба. Нещо в стил "Нео-Смит" от края на Matrix Revolutions. Е, такова нямаше. Все пак падането на Кларк повдигна много въпроси за това как точно ще се измъкне от ситуацията - дали ще полети, дали ще бъде спасен от някого... А и едно трябва да призная на Season Finale-то - началната сцена с Metropolis през 2013 просто ми напълни душата. Определено те надъхва за следващия сезон, за да видиш поне обяснение на част от загадките (връщането на Лекс, новия Джими, слагането на костюма). Така че финалният епизод също е на кантар - имаше и добри, и лоши страни.

Въпреки че някои може да не се съгласят, аз харесах костюма на The Blur. Тежък, мрачен. Точно каквото се очакваше от Кларк след края на осми сезон и решенията, които уж взе. Нямаше го вече червеното и синьото, опитваше се с тях да разкара и човечността си. А пък и "костюмът" изглежда дяволски добре. Даже си направих тениска. Искате снимка? Не искате? Не ми пука - поствам!


Връзката на Кларк и Лоис ми допадна, развитието също. Не доживяхме секс, но при Кларк Кент е толкова трудно... Бедният криптонец се държи като някаква замонашена девственица и ме изнервяше цели осем сезона щом станеше дума за секс, така че деветият не беше изненада. Виж отношенията на Клои с Оливър ми дойдоха малко отгоре, имайки предвид, че той хем имаше чувства към Лоис, хем намекваха на няколко пъти за отношенията му с Мърси. А и най-вече - Джими умря преди едва няколко месеца! Умря!!! Вината на Клои е не по-малка от вината на Кент, така че тъпачката трябваше да се замисли преди да скача да се шиба с Оливър.

Тук е поредната ми голяма забележка - Клои Съливан за тези 9 сезона претърпя повече промени отколкото самия главен герой. Честно казано не мога да кажа, че постоянно се развиваше в добра насока. Тази Клои от 9-ти сезон, разполагащата с хипер-джаджи, лишената от личен от живот, мрънкащата... не ми допада. Радвам се, че Алисън Мак няма да е редовна в 10-ти сезон. Струва ми се правилно.

Много се радвах обаче, че Джъстин Хартли остана като редовен и в този сезон. Green Arrow е хипер готин персонаж и честно казано ме радва винаги. Да, пиянският му период не беше кой знае колко добър, но пък... де да знам, има чар в героя. Това ме подсеща, че едно от малкото хубави неща на "Absolute Justice" бяха неговите интеракции с Hawkman.

Като казах "Absolute Justice" нека обърна внимание на този толкова дълъг епизод... Честно казано очаквах повече, защото знаех за него по-отрано. Прекалено детинско ми изглеждаше всичко. Най-хубавата част на "Smallville', а именно с една идея по-реалистичния подход към всичко, тук го нямаше. За сметка на това бе прекалено с нелепите костюми. Дизайнът на Hawkman беше ужасно разочарование. Не трябваше да се придържат толкова към оригиналите на DC, поне в този случай. Беше нужно повече креативност, както при костюмите на все още несформирания официално Justice League. За сметка на това се сещам да отбележа друго - Джон Джоунс силно ми се издигна в очите в 9-ти сезон, а сцената, в която за секунда се видя истинския му вид като Martian Manhunter си беше личен mark-out (т.е. израдва ме). Oпределено това е персонаж, който ме радва и ми е интересен, а намека, че работи за някой "по-висшестоящ" също ми хареса и се надявам да го развият в 10-ти сезон, а не да остане без обяснение.

Филър-епизодите, които сякаш просто запълваха бройката до 21 вместо да допринасят за сериала и историята, няма да ги споменавам, защо ги имаше по много във всеки сезон. Това е една от лошите черти на Smallville, въпреки че го прави по-малко изискващ следене. Няма да пропусна да оплюя друго - прекалено многото уж важни истории в сезона. Трябваше да се концентрират върху Зод и кандорианците. "Шахмат" беше ужасно излишна, зле описана и разработена идея, и не трябваше да я има. Бялата царица и Черният цар бяха набързо вмъкнати и зле използвани герои. "Червената" роля на Марта Кент също не ми хареса особено, макар че бе солидна изненада. Друго излишно нещо според мен беше започнато още в осми сезон - пътуването във времето. Изглежда сценаристите се повлияха от това, че time travel-a стана моден през последните години в доста сериали. Е, мразя го. Мразя пътуването във времето и тази част от сериала не ми хареса изобщо. Можехме да минем и без него. С други думи мисля, че разводниха целия сезон с тези уж големи истории (на фона на основната със Зод и наистина малките, т.е. филър-епизодите). Просто бяха излишни.

Стига. Трябва да кажа нещо за финал... ами.... умерено доволен съм. Пак казвам, че това не беше от най-добрите сезони и явно намеква за това, че Смолвил трябва да свърши след сезон 10. Не виждам как могат да го направят отново много, ама много интересен. И все пак сезонът си имаше силни моменти, но искрено се надявам 10 да е по-добър. Наистина.

ПРЕВЮ НА ДЕСЕТИ СЕЗОН
(може да съдържа нещо, което да не искате да знаете)

Т.е. всичко, което успях да разбера. Уж ще е последен (надявам се), макар че Уелинг (тъй като оттук му идва прехраната) май надува за още сезони. Дано не. Също така искал да върне голяма част от оригиналния каст поне за няколко епизода. Съгласен съм за едно - Розенбаум (Лекс) е задължителен поне за последните 2-3 епизода. Айде, и само в Series Finale-то да го има пак ще се радвам, но ще е глупаво да си бръсне главата и да участва само в една серия, хаха.

Чуват се слухове за участието на злодейката Granny Goodness, като последната сцена с Мърси в болницата, а и факта, че в комиксите Granny има куче на име Мърси, май доказват, че тя наистина ще се появи. За останалото не се знае много. Алисън Мак се маха като редовна участничка, ще участва само в 7 епизода. Редовни остават Уелинг, Дюранс, Хартли и тази, която играе Мърси. Дали ще има нови редовни не се знае. В общи линии се очертава доста неясен сезон, но се надявам да е по-фокусиран върху главната история и да не се разпилява толкова колкото последния (а и предните). Едва ли ще стане, но все пак. Най-важното, лично за мен е, най-накрая да се стигне до слагането на костюма и да видим поява на Лекс, която е от изключително значение за сериала. Това е.

Благодаря на всички, които са прочели това огромно ревю, знам, че попрекалих, но наистина имах много за казване. Живи и здрави.

1 коментар:

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

Подкаст: BIRECAST Брой 9 - Spider-Man, Venom и филмите на Sony/Marvel

BIRECAST отново е тук! След като последните два месеца бяха доста натоварени, деветият брой на подкаста, в който си говорим за най-разли...