Какво чета в момента, 23.07.2010

Тази седмица нещо се получи доста постничка за блога, но просто реалният свят ми предлага задачи, които не мога да пренебрегна, а някои от нещата, които пиша са само за очите на определени богоизбрани. И все пак реших, че има нещо, което тук може да намери място - отдавна не съм писал за книги. Тъй като досега писах мнения за това какво чета (в BWC, който е кеч-форум и наистина е странно), реших, че мога най-спокойно да си копирам поста оттам и с известни редакции да ви усведомя какво чета/съм чел скоро. Един вид да си водя и литературен дневник в блога, така и така го ползвам за милион различни неща.

Та като за начало приключих първата книга (защото изглежда са две) на "Лисици в лозето"/"Оръжия за Америка" на Лион Фойхтвангер. Честно казано на места беше доста мъчителна за четене (тъй като се разглеждат различни герои постоянно и техните индивидуални проблеми често оставят настрана основния), но донякъде придобих по-добра представа за живота във Франция през 18-ти век, а и силният политически елемент в общуването между героите, в това как обмислят всяка своя реплика истински ми допадна. Също така си позволих да заимствам похвата на автора (който и да съм срещал преди не ми е правил толкова явно впечатление, може би защото не е бил използван толкова) да преразказвам част от казаното в даден разговор и в пряка реч да са само някои по-важни реплики. Получава се и макар усещането да не е много... реално, някак олекотява самото четене. Не се претоварваш с дреболии, каквито в разговорите тогава е имало в изобилие. Тези дни може би ще взема втората книга и ще подхвана и нея.

Приключих и с "Нашенци" и "Не съм от тях" на Чудомир. Хареса ми, 2-3 страничните му разкази са прекрасни за разпускане, четат се бързо и лесно. Разказът "Отчет" ми направи най-голямо впечатление, поради специфичния начин на изразяване на героя и това, че думите му звучат адски забавно, макар и да изглеждат написани на сериозно.

Вчера за мое щастие попаднах на хартиено издание на "1984" (урааа!), която съм споменал като своя цел още през февруари (някой ми я препоръча в един по-преден пост за книги, за което благодаря. Снежи ме подсети наскоро). Честно казано лично на мен книгата ми е тежка. Не самият стил на писане, а атмосферата, която навява, самият свят, който Оруел описва - някаква крайна социалистическа утопия, в която не разбирам как може да се живее. А това, че някои от нещата в известна степен днес са истина, а други са били факт преди 20-ина година (като липсата на някои продукти по магазините) ме ужасява. Като проблем мога да посоча, че действието се развива доста бавно и не виждам признаци скоро това да се промени. Имайки предвид, че минах половината не виждам какво толкова може да стане докрая, но я има надеждата.

Също така започнах (трийсетина страници съм прочел, но все пак) "Юлиан" на Гор Видал. Исторически роман, написан въз основа (в голяма степен) на исторически записки, дневници и др. Макар да не съм се поровил из нета за достоверността на написаното, мога да заявя, че римляните са били крайно забавни в своите разговори. Книгата е интересно построена - започва с кореспонденцията на двама приятели на императора, които след смъртта му обсъждат чрез писма написването на възхваляваща го книга. Единият е на 75, другият на 66 (мисля), като най-забавното беше как обсъждаха в писмата си, наред с другото, че първият има доста активен полов живот. След кореспонденцията пък започват мемоарите на самия Юлиан, които двамата обсъждат в писмата си. Точно тази структура на книгата много ми допадна, тъй като съм мисли да напиша (хах, колко смело звучи) разказ, чиито глави са различни по структура - страница от дневник, писмо, статия във вестник и др. Историческият роман като жанр определено започва да ми се нрави и може да наблегна на още занапред.

Иначе на компа все още стоят някои запланувани неща, чието четене е възпрепятствано не дотолкова от факта, че са на английски (а моят доста е залинял), а това, че ги нямам на хартия пред себе си. Две Star Wars книги, които препоръчани от Ремус, потребител на форума, както и "Dark Lord: The Rise of Darth Vader" на James Luceno. Днес леко ме жегна и еуфорията покрай Starcraft II и тайничко се надявам Хермес бързо да преведат и издадат "Starcraft II: Heaven's Devils" на William C.Dietz (който не ми говори нищо, естествено). Също така след едно мое допитване в FB се сдобих с приятно списъче с препоръчани от познати книги, които рано или късно може би ще прочета (някои със сигурност). И така. Хубаво е да се чете. Четете.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

Бързи прогнози за WWE TLC 2017

Кърт Енгъл се завръща на ринга на WWE за първия си мач в компанията от 11 години насам. AJ Styles заменя болния Брей Уаят и ще се изправи ср...