"Predators" - Нещо като кратко ревю



"Predators" бе един от филмите, които чаках с известна доза интерес тази година, макар и да не ми беше особено важно да го гледам. Фактът, че изчаках свестен Blue-Ray Rip, за да го видя, май говори достатъчно. Впечатленията ми? Повече от солидни. Предупреждавам за възможни спойлери (даже почти сигурни спойлери) надолу, така че ако не сте го гледали, имайте едно наум преди да четете.

Да започнем с основната идея - група опасни човеци, захвърлени на джунглеста планета от банда "хищници", желаещи да ги ловуват. Толкова просто и толкова гениално едновременно. Действие, което може да се очаква от Predator, имайки предвид вече създадената история на вида. Макар сред героите да имаше известна доза филъри, повечето имаха място във филма и изиграха някаква, макар и малка роля. Голяма изненада бе за мен колко добре се справи Ейдриън Броуди в ролята на мълчалив и опасен наемник. Тофър Грейс, който незнайно защо недолюбвам, също бе повече от приличен. Още от самото начало на филма обаче знаех, че накрая ще има twist около неговия персонаж и ще се окаже доста по-различен от първоначалния образ, но за това по-долу. Естествено, най-голямото бижу беше не голямата, но пък много радваща роля на Морфей... простете, на Лорънс Фишбърн. Говореше със себе си (похвално), държеше се като лунатик, в общи линни се държеше така както би се държал човек, живял дълго време в тази джунгла. Напомни ми за персонаж от друг филм, но за съжаление не особено силната ми памет ми пречи да си спомня кой.

Преглеждайки написаното досега дори мен самия ме лъха на посредственост. Така е, драги читатели, когато дълго време не пишеш каквото и да било уменията ти залиняват. Както повечето от вас са забелязали не се скъсвам да пиша в блога, но пък реших да драсна няколко реда за Predators. Защо? Какво му е толкова специалното? Ами... нищо. Филм като филм. Просто ми навя хубави спомени за първите два филма от поредицата. Честно казано харесах предвидимостта му, клишираността ако щете. Хареса ми боя, харесаха ми убийствата, хареса ми как действието се развива бавно в първата половина от филма и след това ускорява рязко.

Какво не ми хареса? Краят. Прекалено отворен, прекалено неясен. Филмите с толкова отворен край ми идват прекалено в много, макар че се радвам, че не видяхме за пореден път да пристигат други хищници, които да наградят човекът, успял да победи Хищник. Прекалено повтаряемо щеше да е. Но пък този край бе дори по-лош - нови парашути, нов сезон може би, а какво става с героите остава тайна. Not cool.

Ако не сте гледали Predators и ви доскучее някоя вечер - гледайте го. Не е задължителен филм, но пък е приятен за убиване на час и половина, а на тези, които помнят старите филми (1 и 2, не AVP-тата) този филм ще им хареса с една идея повече от на останалите. Носталгията те удря лекичко, както може би направи The Expandables що се отнася до екшън жанра. И естествено, тъй като вече е едва ли не задължително... чакаме продължението.

1 коментар:

  1. Хех, наблюденията ми са общо взето същите с изключение на лично мен издразнилият ме Морфей, който в крайна сметка нямаше никаква работа там - уби 20 минути от филма и сам умря по най-тъпият възможен начин след като цели 10 сезона бе просъществувал - как ли стават тези работи? Като цяло филмът си струваше и наистина върна лентата към първият "Хищник" при това без да изпада в излишни сантименталности. А краят си беше абсолютно перфектен, но не мисля, че едно евентуално продължение поне в близките 2-3 години би било удачно, даже най-вероятно ще навреди на франчайза като цяло, както същото сториха двата "Пръшълецът срещу хищника".

    ОтговорИзтриване

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

Комикси: "Спайдър-мен/Дедпул" #5 (it's baaaack!)

Определено е хубавичко такова, зареждащо, да влезеш в книжарницата, да отидеш до онова ниско рафтче, където си запомнил, че слагат комик...