Как си направих тиквен фенер за Хелоуин

Проблемът за американизацията изобщо не искам да го обсъждам. Мисля, че и преди съм споменавал в блога, че Хелоуин като празник, в буквалното значение на тази дума, изобщо не ме влече. Няма общо нито с мен, нито с България. Това, което му харесвам обаче е, че за една вечер човек може да прояви творчество и да се превърне в тотален изрод, имайки някакво горе-долу смислено оправдание за това. Интересното е, че с всяка година все повече млади хора обръщат внимание на "празника" и се възползват от възможността да се маскират, а с тях и доста клубове и дискотеки намазват парички, организирайки т.нар."Хелоуин партита". Но се отплеснах. Важното е, че тази година отново ще... играя с външния си вид за Хелоуин, но преди това реших да позагрея с друга хелоуинска традиция, която ми се струва забавна - правенето на тиквен фенер, т.нар. Jack-o'-lantern. Речено сторено. Едно бързо обяснение (за интересуващите се) как става номерът.

Не е кой знае колко сложно, даже напротив - елементарно е, просто се срещат затруднения в обработката на самата тиква. Да, като за начало ще ви трябва тиква. Изненадани? Хайде да ви дам насоки какво ви трябва, защото знам, че може и да не се оправите сами... Хъхъ.

1.Тиква (ХА!)
2.Нож (второ ХА!)
3.Лъжица
4.Вестници (за да не оплескате пейзажа)
5.Купа за месото... на тиквата
6.Малка кръгла свещ, от тези, които са в малки метални кошнички

Такаааааа... Ето, специално за гражданчетата, незапознати с флората и фауната на земята, която ни храни, снимка на една тиква:


Първото нещо, което трябва да направите е да направите кръгов разрез около дръжката на тиквата. В зависимост от размера на тиквата може да е по-голям и по-малък, но ви препоръчвам диаметъра да е достатъчен, че като махнете този кръг с дръжката, да можете да пъхнете ръката си в тиквата. След като направите този кръгов разрез както вече казах махате кръга с дръжката. Може да го запазите за по-късно. След това с помощта и на ножа, и на лъжицата почиствате вътрешността на тиквата от месото и семките, което всъщност не е никак лесна работа. Очаквах да е по-елементарно, но особено по-близо до кората месото е по-твърдо и по-трудно се маха. Ето така трябва да изглежда вече изтърбушената тиквичка:


За какво ви е купата? Ами все някъде трябва да слагате семките и месото. Някой побъркан фен на тиквите може да се опитва да ги сготви (възможно е), но аз лично не харесвам тиквения вкус, така че гледах с погнуса пълната с тиквено месо купа.


Другата трудна част - лицето. Като за начало с нещо (за препоръчване молив) рисувате някъде по тиквата очите и устата, след което много внимателно започвате с ножа да пробивате по нарисуваните линии. Защо с пробиване? Ами тъй като кората е дебела и ако тръгнете да режете с ножа най-много да спукате и съсипете тиквата. Затова лекичко - вкарвате ножа, вадите го, вкарвате го до предната дупка и така. Звучи kinda перверзно. При мен се получи това:


По желание може да си поиграете и да гримирате готовия Джак. Аз използвах малко от черното червило, което ще ползвам утре за себе си (садпанда? Туу гей?), но внимавайте, защото червилото се размазва лесно. Перманентен маркер, че дори обикновен химикал, май се маха по-трудно, така че може и с него. Гриминирания Джак:


Финал: слагате свещта вътре и я палите бързо (аз ползвах кибрит и естествено пламъкът за малко не ми изгори пръстите). И си имате як тиквен фенер. Аз лично много се кефя на произведението си, макар че ще го хвърля след 2 дни. Беше забавно. Ей го на:


Браво на мен. Загубих пет минути от живота си, за да ви обяснявам как да си направите тиквен фенер, при условие, че в нета има една камара статии за това, при това може би по-ясни от моята. Нищо, аз да се похваля. Пък с някои утре може да се засечем я в Младежкия дом в Пазарджик, я някъде другаде. Живот и здраве в понеделник, вторник - снимки. Приятно прекарване на Хелоуин и дано творческата ви муза е на ниво.

4 коментара:

  1. Само да отбележа, че традициите на Хелоуин не са американски. Празника е американизиран, но идеята му си я има от години. Повечето стари религии (визирам политеистичните европейски такива) са празнували Самхайн тогава. Също както и на Коледа са празнували Юл, на Великден - Остара и така нататък. Така че твърдението, че Хелоуин е американски празник е неправилно. :)

    ОтговорИзтриване
  2. + това... Католически празник xD

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен: Смея да споря по въпроса. Християнството във всякаква форма е доста по-нова религия от тези, за които аз говоря. :)

    ОтговорИзтриване
  4. Да се съгласим, че твърдението, че е американски празник наистина е неправилно. Просто в момента основният извор на хелоуинското (ако мога да се изразя така, макар да ми се струва дразнещо неправилно) са САЩ. Повечето хора в България свързват Хелоуин с Щатите. А за Самхайн... и за него май започва да се говори доста. Мисля, че за втори или трети път го срещам като име. Лично аз въобще не съм загрижен за това от коя религия произлиза. Религиите далеч, дайте ми грима! (sun)

    ОтговорИзтриване

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

Комикси: "Спайдър-мен/Дедпул" #5 (it's baaaack!)

Определено е хубавичко такова, зареждащо, да влезеш в книжарницата, да отидеш до онова ниско рафтче, където си запомнил, че слагат комик...