Осама

Предполагам повечето от вас са наясно, че вчера бе съобщено убийството на Осама Бин Ладен. Това хубаво. Аз обаче си имам своя гледна точка (за която изобщо не претендирам да е абсолютно вярна, няма как просто). В fb статуса си, с който отбелязах новината вчера, и по-точно в коментарите под него разясних тази своя гледна точка и реших, че няма да е лошо да копирам текста и тук, не за друго, а за да остане на по-видно дори за самия мен място, а не да се изгуби сред масата простотии. Та...

"Нещо ме кара поне малко да се съмнявам. Фактът, че веднага са "погребали тялото в морето", а не го използваха като най-неопровержимо доказателство няма как да не ме накара да се замисля. Били взели ДНК проба, за да са сигурни. А как световната общественост да е сигурна в твърденията им? Снимка според мен щеше да е най-убедителното доказателство, макар и там да има голяма опасността от шмекерии. Ще се убедя в смъртта на Осама само ако в най-близко време (1-2 седмици) НЕ се появи видео, в което той да отрича за смъртта си, защото точно това е ходът, който очаквам да предприеме в случай, че всичко е измишльотина.

Съмненията ми си имат и друга основа: случката и последвалата я радост сред американците (която в известна степен е толкова противна, колкото и действията на Ал Кайда от 2001 г.) отклоняват вниманието от 2 неща - големият въпрос около гражданството на Барак Обама и случващото се в Либия (където нещата лека-полека се развиват все по-зле за всички). Да не говорим и че обявяването на смъртта на Осама е евентуален страхотен коз за предстояща кампания на Барак за втори мандат.

Та... чакам видео, в което "брадатият магьосник" (както го наричаше Бруно) да опровергае новината, че е мъртъв. Ако такова не се появи тогава вече ще съм по-склонен да повярвам, че САЩ най-накрая успяха да се справят с това, което се опитват да направят от... почти 10 години? И все пак: моментът това да се случи бе адски удобен. Може би просто са чакали да им потрябва мъртъв. Ха."

Това е. Нали знаете - мнението е като задника, всеки си го има. Вероятно съмненията ми са неоснователни, но исках да ги видя някъде публикувани, защото не ми се понрави вида на огромно количество от български и чужди новинарски сайтове, където не се повдига нито един въпрос, а ни казват "Мъртъв е, браво на САЩ!". Повод за поздравления наистина има, стига новината да е достоверна и постигнатото да е с цел удар срещу тероризма, а не PR.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

Месецът на хилядите страници

Да четеш фентъзи може да е проблемно занимание. Не за друго, а защото авторите на фентъзи като хванат клавиатура и малко се пооливат. Неслу...