Какво чета... (17.08.11)

Реших, че постовете на тази тематика е по-добре да са месечни, като заради датата на предния пост (17 юли) ми се стори добре точно 17-ти всеки месец да е датата за ъпдейти по темата. И все пак замислям цяла категория "Книги", в която да разглеждам заглавията поотделно, но ще видим... Та, прочетеното през този месец, което поради няколко причини нямаше как да е много:

1."Октопод" от Марко Незе, I том (Първа и втора част) - Нямам почти никакъв спомен от сериала "Октопод", защото бях доста малък, когато го излъчваха по БНТ. Това донякъде беше добре, защото всичко в книгата ме изненадваше и не подозирах какво може да се случи. А тук изненади бол - умират герой след герой, при това дори уж главни такива, което се доближава до реалността: няма значение каква е била ролята ти до един момент - ако мафията реши умираш. Иначе в общи линии книгата проследява опитите на новоназначения инспектор от полицията Катани да се бори с мафията и как това се отразява на целия град и дори на собственото му семейство. Препоръчвам за феновете на криминалетата, които не са я чели.

2."Октопод" от Марко Незе, II том (Трета и четвърта част) - Тук няма какво толкова да се каже, защото вторият том продължава малко след края на първия. Основното тук е голямото количество нови герои, които умират и биват заменяни от нови дори по-често, отколкото в първият том. Това вече може да бъде посочено като малък минус, тъй като някои герои просто не се задържат достатъчно наоколо, за да ги запомниш добре или за да ти запука за тях. Но е хубаво като си почнал едната книга да довършиш и следващата.

3."Виноградец. Карамусал. Кара Мурсел" от Атанаска Гюрова - Малко изненадващо заглавие в списъка. Става дума за книга за историята на родното ми село, която чаках от поне две години, тъй като се интересувам от темата. Не, че някой от вас ще я прочете, но все пак да си кажа мнението: макар да ми хареса, че имаше информация за истории, които иначе трудно бих разбрал сам, не ми хареса, че когато се говореше за някой конфликт (Освобождението, Балкански и Световни войни) книгата заприличва на някой учебник, който описва нещата не конкретно от гледната точка на селото, а от някаква прекалено обща гледна точка. За хората, които нямат понятие от история може и да е полезно, но за мен само излишно удължи книгата и по-скоро ме дразнеше.

4."Фирмата" от Джон Гришам - Популярно заглавие. За мой късмет и филмът "Фирмата" не съм гледал или поне не го помня и подобно на "Октопод" не знаех какво ще се случи. Макар и тематиката (адвокатска фирма, занимаваща се с данъци, разследвана от ФБР) да ми допадна, има нещо, за което съм 50 на 50. Става дума за подробното описание, което правиш Гришам. Особено в първите стотина страници той разказва много подробно случващото се около главния герой. Това от една страна е полезно за цялостната представа за самия герой и околните му, както и за потапяне в атмосферата, но пък липсата на някаква по-сериозно действие за сметка на прекалено многото разговори може да дойде в много на някои. И все пак книгата ми хареса, но най-вероятно ще остане единствената на Гришам, която съм чел.

5."World of Warcraft: Кръгът на омразата" от Кийт Р.Декандидо - Хехехе, нямаше как просто. Искам да започна някоя по-сериозна и голяма фентъзи поредица, но тъй като не намерих книгата, която искам, реших за морето да се задоволя с нещо друго. "Кръгът на омразата" всъщност е четвъртата книга за Warcraft излизала на български и единствената, която не бях чел досега. Минах я сравнително бързо - два следобеда и то не целите. Разказва за проблемите между орки и хора на Калимдор, въпреки опитите на Трал и Джейна Праудмауър да поддържат някакъв мир. В общи линии е най-слабата Warcraft книга, която съм чел на български, но пък ставаше за убиване на времето. Пък и обичам да си обогатявам знанията за любимите ми гейм вселени.

Тези дни приключвам с една от двете книги, които чета в момента, и може да и направя по-подробно ревю, за да я популяризирам един вид. А и издателствата издават книги, за да бъдат те купувани и четени, не е лошо да бутна едно рамо с малко реклама. Дотогава четете, скъпи бирохолици! Четете много!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

Комикси: "Спайдър-мен/Дедпул" #5 (it's baaaack!)

Определено е хубавичко такова, зареждащо, да влезеш в книжарницата, да отидеш до онова ниско рафтче, където си запомнил, че слагат комик...