Авторски права и изтрити профили

Така написано, заглавието сякаш подсказва, че двете неща имат нещо общо. Де факто имат, но не това, което се подразбира веднага - не са ми трили профил откъдето и да е заради нарушени авторски права. Но пък ми изтриха един клип, което дойде като снежинка, охладила снощното ми добро настроение и създала лавина, която ограничи присъствието ми в "интернедите".

За какво ще си говорим в тази скучна история? За Facebook. Някой знаят, други не, че от миналото лято започнах да се заигравам с уебкамерата си. Едни неща имаха по-широка публика (благодарение на vbox), други оставаха само за социалната мрежа на Зукърбърг и co., за да ги гледат/слушат уж по-подбрани хора. От доста време не бях правил лигаво клипче, в което да се правя, че пея, докато звучи някоя любима песен, но снощи след няколко чаши "Pepsi" (гони съня, но те прави щастлив ТМ) реших да запиша подобно клипче, в което се чуваха точно първите 30 секунди от песента "Witchcraft" на Pendulum, при това с не особено добро качество. Бях доста неприятно изненадан, когато Facebook ме информира, че клипът е изтрит заради съдържание нарушаващо авторските права на трети лица, като също така бях предупреден, че ако продължа с подобни занимания ще ми бъде забранено да използвам видео функцията на сайта, а може би дори ще изтрият профила ми. Ха! Поне ми казаха как можеш да изтриеш Facebook профил!

Първоначално се издразних много. За поне десетина клипа преди това не е имало проблем, но сега изглежда имаше. Предполагам, че проверката се прави автоматично чрез софтуер за аудио разпознаване, какъвто ползват YouTube. Факт е, че използвах първите 30 секунди от песента за клипа, но в какви условия: не с комерсиална цел, а просто за забавление на мен и "приятелите" ми; не в някой напълно достъпен сайт (горепосоченият YouTube, например), ами в рамките на FB Friends List-a ми, в който в момента има около 280 души. Изглежда обаче вероятността някой от тях да търси начин да свали клипа ми, за да запише 30-те секунди от песента (или просто да запише звука), е много голяма и трябваше клипът да бъде изтрит, защото иначе някой от тези 280 души няма да даде пари, за да си купи цялата песен от някой онлайн магазин.

...

Осмислихте иронията в горното изречение, нали? Дадох ви достатъчно време? ОК. Напълно подкрепям авторските права на Pendulum, както и на всеки друг изпълнител или какъвто и да е творец, но това снощи ми се стори смешно. Жалко, ако предпочитате. Facebook обаче може би се пазят от гнева на лейбъли и продуценти, които все още вярват, че могат да правят пари, продавайки музика, така че и тях ги разбирам. Снощи обаче не беше така.

Налегнат от недоволство и мрачни мисли се заех с една солидна чистка на използвани и неизползвани интернет профили. Като жертви паднаха единият ми профил в vbox (заедно с клиповете в него), профилите ми в Last.fm, MySpace, goodreads, dailymotion (отново с клиповете вътре) и devianART. Особено при последните не беше лесно. Също така от снощи се опитвам да се оттърва и от профила си в svejo.net, който едва ли някога ще ползвам отново, но и това става трудно. Тъжната истина: по-лесно се правят профили из разни сайтове, отколкото се трият. Та оттук частта за изтритите профили. Триенето не ме накара да се почувствам по-добре, но пък имаше полза от него и все някога трябваше да бъде свършено (макар че изобщо не се бях замислял за това до снощи).

Помрънках си. Олекна ми. Обичам да мрънкам. Видео постове пак не знам дали ще има, макар че бях получил доста забавно писмо в vbox, в което някаква личност (доста млада, предполагам) ме молеше да направя клипове за WrestleMania 28 и 29. Предполагам "клипове" значи "коментари", а фактът, че те са съответно през 2012-та и 2013-та, означава, че подателката на писмото ми желае много здраве. Живи и здрави и тя, и вие.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

"Blade Runner 2049": Джаред Лето беше отвратителен Жокер, но може да е приличен "модерен Исус"

Киното може и да не търпи еволюция, но маркетингът, свързан с него, определено го тресе такава. Доказателство е поредната доза hype за &quo...