Гърди, чужда самоличност и опит за sms измама чрез Facebook

Преди едва час ми се случи нещо доста забавно, което като добър гражданин и човек считам, че трябва да споделя с вас, защото колкото повече сме информирани, толкова по-малка е вероятността да направим глупост. Та историята в този пост е предупреждение за всички мъже, но и представителките на нежния пол могат да я прочетат, за да се позабавляват малко.

Преди около седмица, може би две, в Facebook получих покана за приятелство от "Зоя Тодорова". Като всеки един себеуважаващ се, необвързан двуглав дадох "приятелството" си на това лице и минах през рутинната процедура: основно инфо (учи в ПУ и работи като модел) и снимки (както лични, така и професионални такива). Дотук добре. 

Снощи получавам кратко съобщение "zdr", но докато отговоря вече я нямаше на линия. Нищо изненадващо тук: красиво момиче, работи като модел. Напълно в реда на нещата е да не знае как (не може/не иска) да напише "здравей" на кирилица и затова използва съкратената грозна версия. Днес отново писа същото. Отговорих и започна някакъв семпъл разговор. "Тя" намекна, че се чувства много зле. Причината? Губела с 69 гласа (69!!!) в гласуването за конкурс, който свършвал в 20:00 тази вечер. Предложих да навие всичките си познати да гласуват. Отговорът: били гласували вече, а и имало ограничение. Да, и аз се сетих, че ще поти и мен. Но до момента историята изглеждаше горе-долу истинска. Тук започнаха забавните неща.

Попитах за линк, за да бутна едно рамо (нормална двуглава реакция). Оказа се обаче, че линк нямало, защото махнали конкурса от заглавната страница на "vizzajj" (почти сигурен съм, че така го написа) още вчера. Отбелязах колко е странно, че са махнали инфото за конкурса ден преди края на гласуването, но вместо обяснение "тя" ми съобщи, че не се гласува онлайн. Гласувало се чрез sms. Хохохо! Струвал "само 6 стотинки", могат от един номер да се пратят до 30 смс-а, като общо излизали лев и осемдесет. Колко сладко. Как човек да не се трогне от такава оферта и възможноста да направи един тъжен модел отново щастлива, нали? Е... изглежда отговорът се крие в това да имаш две работещи глави, не една (прекалявам с теорията за двуглавите).

Вече усетил накъде върви разговорът, обясних (поправка: излъгах), че телефонът ми е спрян от 3 дни заради неплатена сметка. Като се замисля наистина ще го спрат до няколко дни... Както и да е. Веднага последва въпросът не мога ли да попитам някой около мен или да пиша на някой приятел. Хохохо! Писах на приятел. Копирах целия разговор на Пачо, за да се забавлява с мен и му споделих съмненията си. Пропуснах нещо важно: веднага след като ми каза, че са махнали инфото за конкурса от сайта на Visage, аз влязох в сайта и разгледах набързо. Интересното беше, че точно това момиче го нямаше никъде (при наличието на един доста голям списък с модели). Но това е детайл, все пак историята с махането на инфото за конкурса ден преди края на гласуването беше достатъчна улика.

Поисках номера, на който трябва да бъдат изпратени смс-ите. "Тя" ми обясни "сложна" процедура за това какво трябвало да пише в смс-а. Най-важното: номерът бе 18423. Веднага го проверих в Google и (както предполагам може да видите и сами) излизат разни теми из разни форуми за разни измами. Хохохо! В чата написах, че е интересно това, че за конкурс за красота се гласува с смс-и точно към този (цитирам) "тоооооооолкова лош номер", при което "тя" излезе извън линия, а минута по-късно профила вече го нямаше. Или поне аз не мога да го видя, но има вероятност и да е изтрит. Да отбележа, че има и друг профил на същото момиче, пак с нейна снимка от някоя фотосесия. За него не знам дали е истински.

Та... за тези, които не са схванали: някой/някоя прави доста детайлен профил от името на модел, слага снимки на същия този модел (наличието на албуми с не професионални снимки е хитър ход) и изглежда се опитва да мами разни хорица да пращат смс-и и да губят парички. True story. 

Причината да споделя историята с вас е, че знам колко много от познатите ми нямат достатъчно акъл да направят няколко простички проверки в Google. Сто процентово съм сигурен, че все ще се намери човек, воден я от сексуален глад, я от откровена тъпота, ще прати колкото се може повече смс-и веднага щом някой с подобен онлайн профил го помоли за това. Това е идеята: да ви предупредя (малкото, които ще го прочетете). Ползвайте и горната глава, пичове. Налага се понякога.

Като оставим предупрежденията настрана, това е доста хитър метод за измами. Не бях чел/чувал за такъв, а сега се опитаха да метнат направо мен. И още нещо важно: тази Зоя изглежда си е реална личност, наистина е модел и т.н. Предполагам, че няма никаква идея по какъв начин и за какви цели са ползват името и снимките й, което е кофти. Затова за финал един съвет и за моделите: момичета, яжте повече. Не харесваме кльощави, трябва мръвка.

Ни в клин, ни в ръкав. Такъв съм си.
С уважание:
Бирлок Бролмс, цар на онлайн разследванията.

2 коментара:

  1. Хах. Това беше просто... Добре, че си се усетил на време. Аз като се знам колко обичам да давам неоправдани пари веднага щях да се усъмня подобно теб. Най-странното е, че преди време на мен ми се включи някакъв дето нямаше други приятели освен мен о.О Опита да ми пише, но някак не му се получи, защото на мен фейса ми е скучен и седя там от дъжд на вятър...

    ОтговорИзтриване
  2. Да, това също е добра стратегия :D Хората се опитват да изкарат лесни пари и измислят все по-хитри начини. Докато има балъци, които да се връзват, ще ги има и измамниците :) T.e. винаги.

    ОтговорИзтриване

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

Комикси: "Пазители на галактиката: Император Куил" (и мъчното комиксоиздаване у нас)

"Комикси! Комикси! Дайте комикси!", скандираха в хор гладните за истории в картинки нърдски души, но във Facebook страницата н...