"Batman: Arkham City" - Когато постоянното повтаряне на репликата "I'm Batman!" най-накрая има някаква обосновка

Това, колкото и да ме е срам, е пост за компютърна игра. Бяхте предупредени. Мерси.

Шегата настрана: и преди съм писал за игри, а покрай излизането на Diablo 3 постовете на тази тематика сигурно ще валят. И преди да минем на основното, още нещо странично: в момента аватарът ми в скайп е снимка на Батман, а в статуса ми има линк към предния пост в блога, този за завръщането на Джерико. Същинско чудо е, че се намират жени, които да имат желание да си пишат с мен при такъв профил.

Но фактът си е факт: "Batman: Arkham City" се оказа играта, която ме накара да се върна в доброто старо време, в което играех компютърни игри с кеф. Най-вероятно успя заради увлекателната си история и силния филмов елемент, не знам. Комикс факторът и неговото значение е ясен. Oh, I'm such a nerd...


Какво толкова е якото на "Arkham City", защо си правя труда да пиша пост за нея и защо я препоръчвам като средство за убиване на време, в случай, че имате такова: причините са в онези й качества, които лично на мен направиха впечатление и се чувствам длъжен да отбележа.
  • Батман. Uuuuhm... duuuuh! Както става ясно от заглавието на играта и картинката в поста, става дума за игра посветена на може би най-великия комикс герой, създаван някога (въпреки че точно Batman комиксите хич не ме влекат). Rocksteady са постигнали най-важното, за да направят играта привлекателна за комикс-нърдовете: докато играеш наистина можеш да се почувстваш като прилепа. Glide-ването във въздуха, изстрелването на въжета, многото джаджи по колана ('бах тоя колан, събира повече неща от сака ми...). Всичко просто ти дава страхотното усещане, че ти наистина си човека-прилеп, като за целта не се е наложило нито да намяташ одеало върху гърба си, нито да скачаш от покрива на къщата си, нито да се напиваш като свиня, за да ти се привиждат Жокеровци и Пингвини.
  • Историята. Второто най-силно качество на "Arkham City". Rocksteady (за втори път ги споменавам, а така и не отбелязах, че са разработчиците на играта) и в частност главният сценарист Paul Dini са изградили съвсем отделна и независима от комикси/игри/филми по темата история, която напълно логично да включва в себе си повечето от основните злодеи в Batman вселената. Повечето от намиращите се в Arkham City злодеи имат причина да са там, имат интереси в "квартала" и са малцина тези, които са сложени само за цвят, макар те да разнообразяват положението с участието си в страничните quest-ове, правещи играта маааалко по-неправолинейна и доста по-дълга. В main story-то (с което се справих вече, при това не особено трудно) нещата се развиват супер увлекателно. А якото е, че след него все още имам неща за разцъкване.
  • Бойната система. Много хора хвалят това чудо, аз честно казано не разбирам защо. Трудно ми е да приема нещо, което изисква натискане само на двата бутона на мишката за "система". Space-a и средния бутон на плъха влизат в употреба в редки ситуации и то точно срещу конкретен тип противници. Но не мога да отрека, че е красиво. Ти си цъкаш левия бутон на мишката, а прилепът си се върти, премята, раздава ритници, юмруци, шпагати прави, подсечки, засечки... Красота отвсякъде. Та затова го посочвам като плюс.
  • Светът. Gotham City на Rocksteady е от по-приятните за окото ми варианти на батмановия роден град. Макар в играта да виждаме само Arkham City (който се явява нещо като отделен със стена от основния град квартал), атмосферата е точно в реда на нещата - умерено готически вид, умерено вида на град от миналия век - сурови сгради с някоя друга статуя тук и там. Огромен плюс е и това, че играта е free world, т.е. може да си обикаляш из целия град (даже често се налага) без почти никакви ограничения. Като GTA, но вместо да си гангстер, крадящ коли, си Батман и летиш от покрив на покрив. Way cooler, don't you think?
  • Mark Hamill. Да, шибаният Люк Скайуокър. За незнаещите: Хамил е актьорът, озвучаващ по най-добър начин Жокера от първите Batman: The Animated Series насам. Уникалният глас, налудничавият смях... Хамил е перфектен и този път в тази роля, нареждаща се рамо до рамо с главната в старите Star Wars (все по-нърдско става положението тук...). За съжаление твърди, че повече няма да озвучава любимия Clown Prince of Crime никъде, освен ако не се направи адаптация на "The Killing Joke" комикса.
  • Catwoman. Има под-история, в която управляваш нея. Добър дизайн (по-добър от този на Селина Кайл в новия нолановски Бат-филм), доволно виртуално дупе и възможността докато играеш да се гавриш (ако си мъж), произнасяйки с възможно най-басов глас "I'm Catwoman. Мяяяяяу!".
За това се сещам в момента. Не е никак малко, мисля. Та минах вече основната история, сега в промеждутъците между ученето ще доразцъкам играта (но няма да се занимавам с всички Riddler загадки, нееее). Ако искате да видите и как изглежда геймплея, просто напишете "arkham city gameplay" в YouTube. Няма сега и линкове да ви давам, егати. И за финал: ако все още имате още малко останал детски акъл - теглете (защото в България пари за игри не даваме, да). Забавно е.

Fuck this, няма да ми се размине...

"I'M BATMAN!"
Муахахахахаха

2 коментара:

  1. И аз я играя,само че на Xbox-много ме кефи!Страшна графика и интересни мисии!След Assasin Creed ми беше трудно да си намеря игра,която да ми е наистина интересна ама Батман...си е Батман.

    ОтговорИзтриване
  2. Много добро ревю! Ще се играе съвсем скоро..

    ОтговорИзтриване

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

Бързи прогнози за WWE TLC 2017

Кърт Енгъл се завръща на ринга на WWE за първия си мач в компанията от 11 години насам. AJ Styles заменя болния Брей Уаят и ще се изправи ср...