"Dexter" - Сезон 6

"I'm a father, I'm a son... and a serial killer."

Току що приключих шестия сезон на "Декстър" и съм все още силно повлиян от края му. Спокойно, спойлерите ще бъдат във втората част на поста. Като за начало ще говоря малко по-общо. Да започнем с това, че ако си мислите, че става дума за анимационната "Лаборатория на Декстър", то учтиво ще ви помоля да затворите браузъра си, да изключите компютъра, да излезете навън и да намерите най-оригиналния (и допадащ ви начин) да сложите край на безсмисления си живот. Мерси.

Сега нататък за тези, запознати с един от най-добрите съвременни сериали. След четвърти сезон лентата беше вдигната наистина високо и дори аз не бях убеден, че е възможно да се измисли нещо по-добро или поне също толкова добро, колкото нещата в него. Петият не ме разубеди. Имаше силни моменти, но дотам. Шестият обаче вдъхна нов живот на сериала или поне на силния ми интерес към него и дори се нареди на трето място в класацията ми:

Бировата класация за най-добри сезони на "Dexter":
1. Четвърти сезон (Trinity + най-шокиращият финал, който съм гледал някога)
2. Втори сезон (който е толкова високо най-вече заради Lila, която бе жената мечта, въпреки това, че беше побъркана. Или може би точно заради това...)
3. Шести сезон (причините са изброени долу)
4. Пети сезон (tick tick tick... имаше някакъв чар, но не особено запомнящ се)
5. Първи сезон (даде добър старт на сериала, но после нещата тръгнаха много по-добре)
6. Трети сезон (най-скучният антагонист, едва го изтърпях)

Та единствената причина за мен шести сезон да не е вторият най-добър в историята на сериала, е това, че заради Lila вторият сезон силно е заседнал там и трябва чудо, за да бъде изместен (каквото направи четвърти). Но все пак важното е, че ако все още не сте го изгледали (за шести говорим) трябва да го направите възможно най-скоро. Наистина добър сезон, заслужаващ гледането си. Причините? След картинката, като текста съдържа спойлери. Да четат само тези, които са го гледали, или тези, на които им е все тая... макар че вторите няма да разберат много.


РЕВЮ НА СЕЗОН ШЕСТ
(тук вече има спойлери)

Какво беше силното на този сезон? Да започнем с основния враг - The Doomsday Killer. До края на повратния епизод 9 нямах никаква идея, че Гелър е това, което се оказа - фантазия в главата на Травис. До този момент образът на Травис бе умерено интересен, най-вече с разкъсването си между добро и зло, несигурността му дали дейността "им" е нередна. Гелър сякаш имаше по-централна роля и макар да не впечатляваше с нищо, студеното му и спокойно присъствие беше creepy enough. И след това дойде големият обрат и Травис се изяви малко по-добре в ролята на малкото религиозно психопатче, тръгнало да слага край на света. Само прекалено невинното му излъчване ми пречеше да го възприема като солидна заплаха, но има логика един силно вярващ да изглежда толкова спретнат и подреден. Основната сила на Doomsday Killer-a обаче бяха изключително оригиналните убийства. "Какво ще е следващото" ефекта го имаше. GG за което.

Друга силна черта на сезона дойде от цялата тази религиозна основа, която историята имаше. Религията бе нещо, с което Декстър не се бе сблъсквал досега и ми беше интересно да наблюдавам как се лута между "светлината" и "мрака" в себе си. Появата на Руди в главата му и тоталното изтрещяване по средата на сезона внесоха малко свежест (и бяха сериозно намигване към първи сезон), но някак дойдоха претупано. Самият Декстър през целият сезон беше много несигурен в себе си и може би най-непредпазлив от когато и да било. Пресен в главата ми пример бе, когато в края на 9-ти епизод тръгна да търси Гелър в тайника на църквата без въобще да се замисли, че щом Травис е проснат, Гелър няма как да сложи масата над вратичката на тайника. Много глуповат момент, силно ме издразни.

Трета силна страна бяха развиващите се взаимоотношения между героите. Дебра приключи с Куин доста ударно, това беше може би сезона с най-важната и най-интересна роля за нея с всичко, което й се струпа на главата. Пропадането на Куин и отношенията му с Батиста доведе до доста забавни моменти. Масука също си имаше своите моменти, макар че не съм доволен от асистентите му. Искрено се надявах късокосата блондинка от Heroes да се задържи за целия сезон (и считах, че има нещо сбъркано в нея), но за съжаление я махнаха прекалено рано, за да я заменят със смотания гейм-дизайнер Луис. Надуших, че нещо не е наред с копелето още от първите сцени с него. После се убедих. Дадоха заявка историята с неговата мания да бъде продължена в седми сезон, но честно казано се надявам това да не е основната история. Просто... нито той ми е толкова интересен, нито ми се струва грабващо като идея. Покрай него обаче се намери място и за Джейми. Новите попълнения в каста бяха някак на място. Дори Андерсън, макар и с малка роля, може да е интересен занапред. Брат Сам също имаше стабилна и важна до средата на сезона роля, но в самия му край всичките сцени с него изглеждат някак излишни и безполезни. При това актьорът се справи добре.

Доста неща могат да се доразвият в сезон седем, беше им дадена основа, особено в края на този сезон. Седем сезона се чудим дали Деб най-накрая ще разбере и това се случи, когато лично аз най-малко очаквах. Оооо, забравих да спомена друго нещо, което предвидих доста рано в сезона: чувствата на Деб спрямо братчето й. И преди съм се замислял за тази възможност (не питайте защо мисля за такива неща), но този път нещата станаха още по-сериозни, което се връзва перфектно с края на сезона. А и имайки предвид, че в реалния живот са женени нещата просто се навързаха доста забавно. Доволен съм по този въпрос, въпреки че може би самото осъзнаване на Дебра стана малко набързо.

И отново обобщавам: много силен и интересен сезон, лично за мен. Изгледах го за около седмица, като след края на девети епизод нямаше как да не изгледам останалите 3 един след друг. Чакаме сезон седем :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

Комикси: "Спайдър-мен/Дедпул" #5 (it's baaaack!)

Определено е хубавичко такова, зареждащо, да влезеш в книжарницата, да отидеш до онова ниско рафтче, където си запомнил, че слагат комик...