"Diablo III" - Пост I: Първи впечатления

Мина малко повече от месец от премиерата на "Diablo III". Моята сесия също мина и няколко дни след това заделих част от стипендиите си, за да се снабдя с продължението на любимата ми игра. Но детайлите около моята фенщина ще оставим за друг пост, тъй като планирам да има поне няколко на тема "Diablo" в следващите седмици, независимо дали ще има кой да ги чете или не. Хохохо!

Целта на този пост може да откриете в заглавието - мисля да споделя първите си впечатления след има-няма 10-ина часа игра. Какво ми харесва, какво не ми харесва, какво предстои да открия. За класове няма да говоря - за момента съм играл само с Monk (22 lvl по средата на Act II) и докато не мина с него играта на Normal други класове едва ли ще пробвам. Така че оставаме разглеждането на класовете по отделно също за друг пост.

Започваме с вдъхновяваща снимка на ухилената ми, показваща задоволство физиономия, докато играта се инсталираше:


Знам, изглеждам много странно без никаква брада. В момента расте, иначе бях почти досущ като Monk-а си. Но за играта...

Първото впечатление: Бях виждал заглавния екран на снимки, но чак като стартирах играта ми направи впечатление солидната прилика с "World of WarCraft" (WoW) в това отношение. Аз лично не виждам нищо лошо. Да, D3 (както ще я наричам съкратено нататък) събира в себе си доста от дизайнерските решения, които всеки, играл WoW, е забелязал. Имаме си постоянно активния чат (както в заглавната страница, така и по време на игра), имаме мъъъъничко сходство в подредбата на бутоните в интерфейса, имаме доста по-обилна шарения. В това обаче няма нищо лошо - от WoW са взети най-вече приятните и полезни неща, а не такива, които биха превърнали D3 в негово не-MMO копие. D3 носи атмосферата на предната игра (макар че се отдалечава от D1 повече и от D2: LoD... ако ме разбрахте с всички тези съкращения) и според мен трудно може да разочарова някой фен що се отнася до фактора атмосфера.

Шаренията, която вече споменах, бе може би най-големият ми проблем още от първите клипове, които излязоха от играта. Това обаче като че ли пречи само когато гледаш. Когато играеш не обръщаш чак такова внимание на това, че атмосферата не е чак толкова мрачна, че има по-ярки цветове и т.н. Т.е. най-големият минус, който аз очаквах от D3, се оказа нещо поносимо, даже приятно. Луд на шаренко се радва, знаете, а Blizzard винаги са наблягали на шаренията (освен в предните 2 Diablo-та, знам), така че според мен не трябва да се подхожда толкова криво към този аспект.

Един евентуален минус на шаренията се наблюдава при битките, особено тези с повече противници. Има моменти, в които наистина не разбирам какво се случва на екрана. В центъра му има една камара цветове, фигури се преплитат, гърмят, кървят, изпускат газове (не, сериозно, poison gas, наясно сте), умират, магии светят, всяка атака има някакъв ярък визуален ефект... получава се една кашичка, в която ти само кликаш около героя си (ако го различаваш) и събираш предметите и златото, което пада от противниците. В тази насока да спомена, че вече падащите предмети автоматично имат надпис отгоре, за да не пропуснеш нещо (и да не се налага да държиш бутон от клавиатурата за това), като надписът стои налице няколко секунди, после се маха, за да не пречи. Много удобно. Също така събирането на предмети е доста по-лесно отпреди и губи много по-малко време.

Промяната в инвентара (всички шлемове, щитове, оръжия вече взимат само по 2 слота всеки) също е плюс. Идентифицирането на предмети става вече с прост десен клик, а телепорт може да ползвате по всяко време, неограничено, като изискването е никой да не ви удря за няколко секунди, за да може да "направите заклинанието" (WoW, anyone?). Това е сериозно улеснение в сравнение с предната игра и премахва малоумните Scrolls of Identification, които със спасяването на Кейн ставаха излишни в Diablo II. Друго удобство при транспорта са камъните в "дъното" на всяко подземие, които ви връщат на входа му след като сте го прочистили. Точно така - никакво безцелно лутане назад след това.

Всички тези улеснения, които споменавам, са един вид плюс. Има обаче нещо, което малко ме тормози и затова ще го споделя с главни букви:

НА НОРМАЛНА ТРУДНОСТ "DIABLO III" Е ЛЕКО ДРАЗНЕЩО ЛЕСНА.

Подкрепям с доказателства: в момента съм в средата на Act II, както казах. Умирал съм... 3 пъти. Един път в битка, поради невнимание, и два пъти (внимавайте сега) защото постоянно Alt+Tab-вам, за да проверявам температурите на лаптопа и Skype-a си, при което на два пъти Alt+Tab-нах в подземия и ме бяха убили докато си зяпам десктопа. Затруднения почти не съм срещал - през по-голямата част от времето мога да лежа пред монитора и просто да цъкам левия бутон на мишката, от време на време десния, без да ползвам клавиатурата изобщо (колбите вече са незначителна част от играта, заради автоматично-поглъщаните "колбички", които противниците оставят след смъртта си). А и кръвта ми адски рядко пада под половината, което е малко странно. На пръстите на едната ми ръка мога да преброя наистина напечените ситуации, като дори Boss-ът в края на Act I не беше нещо специално (аз дори не разбрах, че той е главният изрод в Act-а, докато малко след това не се отвори възможност да ида в следващия град). Та да... поне на Normal играта е доста лесна. Предполагам следващите трудности ще ме поозорят, но определено при първо изиграване напрежението от евентуална смърт го няма.

Засега това. Скрийншоти-мрийншоти ме мързеше да правя, може би за следващите постове, в които ще обърна внимание на историята, куестовете, репликите и т.н. Ще има постове и за Auction-а (евентуално), класовете, уменията и други. Абе ще има постове за "Diablo". Пиша за каквото ме интересува, знаете.

О, и това трябваше да го напиша още в началото, но: ако сте фен и имате възможност - купете си играта. Чувството е някак различно, а и май добре работещи пиратски сървъри няма да има скоро. Съжаление за похарчените пари - никакво. Въпреки нещата, които съм посочил (и ще посочвам занапред) играта е много забавна и приятна за играене. И да, името е от значение. Това е "Diablo", по дяволите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

Комикси: "Пазители на галактиката: Император Куил" (и мъчното комиксоиздаване у нас)

"Комикси! Комикси! Дайте комикси!", скандираха в хор гладните за истории в картинки нърдски души, но във Facebook страницата н...