Какво да гледате - "The Fountain" и "The Girl With The Dragon Tattoo"

При повечето хора с лятото идва и повечето свободно време, така че няма по-подходящ момент от началото на юни, за да ви препоръчам няколко неща за гледане. При мен схемата "учене през деня / по един филм вечер" до момента работи доста добре, така че определено ще има ленти, за които да си излея мнението пред очите на прежалилите се от вас да четат. А щом съм писал за някой филм, значи не е някоя боза тип "корейски филм в Топ 10 на Замунда" или "хит по Диема" и все нещо в него ще ви хареса. Here we go...

"THE FOUNTAIN" 
(Изненадващо, но българският превод е "Фонтанът"
Хохо; IMDB: 7.3/10)


Тук стана доста бързо. Търсейки нещо из Wikipedia попаднах на статията за филма, видях името на Дарън Аронофски (режисьор също така на "The Wrestler" и "Black Swan") и доволен от онази част от творчеството му, която съм гледал, реших да дам шанс на филма.

Е... странен е, което в моя случай му печели няколко точки. В главните роли имаме Хю Джакмън (този път без мускули и метални нокти по ръцете) и Рейчъл Уайз, както и три паралелно движещи се (дали?) сюжетни линии: в настоящето, където учен се опитва да създаде лекарство, което да излекува любимата му (познайте кой-кой е); по време на покоряването на Новия свят, където отново Джакмън, този път като конквизтадор, изпълнява поръчка за своята кралица; а третата линия... е странна и ни представя гологлавия, монахоподобен Джакмън, движещ се с балон сред космоса и говорещ на дърво.

Отказах ви? Не още? Good. Първият половин час може да ви се стори уникално хаотичен и неразбираем, но след това парченцата лека-полека се нареждат и филмът добива цялост, ако мога така да се изразя. На мен по-скоро ми хареса. Да, имам забележки, но те са дребни кусури, които дори не си струва да споменавам. Подходящо за гледане, ако харесвате по-разчупени филми с някаква леко сбъркана идея на този, който ги е написал (историята е на Аронофски, мисля). Жанрово... хмммм... романтична драма без лигави моменти и с леки фантастични елементи. Следващият!

"THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO" 
(Българско заглавие *звучибарабан* - "Мъжете, които мразеха жените" O.o ; 
IMDB: 8.0/10)


Добре, да започнем с нелепия превод на името, който, лично според мен, може да е една от причините поне българския зрител да не иска да си даде парите, за да гледа този филм на кино. За какво ти е да гледаш филм, чието заглавие подсказва, че ще се разказва за нещо, което е част от твоята действителност?

Шегувам се. Поне донякъде. Оказа се, че има логично обяснение за странния превод и той е, че така се превежда оригиналното заглавие на книгата, по която е филма. Но определено "Момичето с драконовата татуировка" може би щеше да е по-примамливо заглавие, което да донесе малко повечко пари у нас, а и в други страни, където това е било проблем. А малкото приходи на филма определено са проблем, поне за студиото.

Тук нещата стоят така: едни го харесват много, други чувстват, че всичките хвалби не са оправдани. По принцип в такива ситуации съм от харесващите, но тук нещата не стоят точно така и не знам кое точно ме смущава. Филмът е приятен трилър, разследването на главния герой (Даниъл Крейг) се развива интересно, основната врътка (без да спойлвам) около разследването семейство е добра. Обаче просто не ме грабна. Руни Мара пък, играеща момичето от заглавието (оригиналното, не българското), по принцип изглежда симпатична актриса, гледах някакви нейни снимки в Google. За този филм обаче се е превърнала едва ли не в чудовище, като по този начин дори разваля малкото визуално удоволствие, което секс сцените могат да предложат. Да, има някакви такива... по-брутални неща. Не го гледайте, деца!

Та въпрос на личен избор е. Може би шведският филм (смешно, но е отпреди едва две години...) е по-добър, а може би е най-добре да прочетете книгите.

ЗА ФИНАЛ...

Скоро пак. Както казах - всяка вечер по филм. Не е като да не се трупат, но не искам да ви заливам с твърде много текст. Познаваме се. Приятно гледане!

PS: Защо вече пиша и рейтинга в IMDB, може да попитат някои от вас. Е, горе-долу приличен ориентир е, а и аз съм разбрал, че рядко харесвам филм с оценка по-малко от 6.5, така че предполагам ще е от полза и на вас.
PS2: А защо IMDB рейтинг, а не мой личен? Защото сумираната оценка от индивидуалните оценки, дадени от десетки, че и стотици хиляди души, най-вероятно е с една идея по-обективна от само моя оценка. Уау, пораствам!

2 коментара:

  1. THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO - съм го гледал в европейски вариант и не мога да се наканя да го гледам по американски. По принцип това ми е един от любимите режисьори, но ЗАЩО, МАМКА МУ!? Мразя холивудските филми, в които всички са като модели и човек остава с впечатление, че няма нормални хора. Поне в европейското кино тоя вид кич отсъства. Пък и като си представя, че по-бруталните сцени са изрязани сигурно и съвсем ми отиде желанието. Ще го гледам някой ден де, но кой знае кога. И сигурно после ще псувам много.

    Относно Аронофски ... единственият му филм, който ме изкефи жестоко, беше Реквием за мечта. Това е уникален филм просто, всеки трябва да го гледа. Останалите му са ми прекалено претенциозни и това е нещо, което не ме кефи. Включително "Фонтанът" (а, между другото - гледал съм му всички филми :lol: ).

    ОтговорИзтриване
  2. И все пак си мисля, че ще е по-интересно верните ти читатели да разберем каква е личната ти оценка, за тази в базата толкова не ме е еня ;) Но има логика в изказването ти по въпроса.
    И двата съм ги гледал, като този на Аронофски по-скоро ме разочарова. "Кечистът" и "Черен Лебед" са много по-добри.
    Филма на Финчър за мен е сред най-добрите от миналата година. Много пипнат, а и държи в напрежение :)

    ОтговорИзтриване

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

Пътешествания с книги... под завивките и над тях

"Дай този път да го даваме малко по-кротко", казах аз. И взехме, че успяхме. Шестият брой на книжния ни влог "С книги под за...