Бен Афлек ще бъде Батман: плюсовете и минусите през очите на един фен.

 Трепери, Супермен! Или "Проклятието на издайническата двойна брадичка".

Warner Bros. обявиха, че Бен Афлек ще изиграе ролята на Батман в продължението на "Man of Steel", което ще излезе през 2015-та и най-вероятно ще носи име от рода на "Superman vs. Batman" или "Batman vs. Superman". Тези от вас, които влизат тук редовно, знаят, че за мен това решение е важно и, както може би очаквате, не бях особено очарован от това, че бившият господин Дженифър Лопес ще се превъплъти в ролята на любимия ми комикс-герой.

Истината е, че започвам този текст за четвърти път. Всеки един от предните три пъти ми се струваше, че започвам правилно, и всеки път затривах написаните страница и нещо. Затова този път ще бъда кратък и ще представя нещата, които ми минаха през главата през последните два дни, под формата на плюсове и минуси:

- Емоционалната ми реакция беше крайно остра. Като комикс-гийк (вашият любим комикс-гийк) имам своя представа за това как трябва да бъде пресъздаден любимия ми комикс-герой и кои актьори имат потенциала да се справят прилично с тази задача. Бен Афлек никога не ми е идвал наум.

+ Тази реакция, обаче, бе наистина емоционална, построена на базата на логиката "Исках друг да го играе". Истината е, че живеех с твърде големи надежди Крисчън Бейл да се върне към ролята, макар да съзнавах невъзможността на подобно нещо ("The Dark Knight" и "Man of Steel" са част от различни филмови вселени, т.е. макар и в двете да съществува Батман, той не е един и същ). Бях се примирил и с възможната опция Джош Бролин, която ми се струваше все по-малко лоша. И тъй като не се бях сещал за Афлек, веднага го приех за лош избор. Не беше това, което бях очаквал/искал.

- Според мен на Бен Афлек му липсва външния вид и харизмата, за да изиграе Брус Уейн/Батман. Не си го представям като сериозно изглеждащ плейбой-милиардер, а пък идеята за него в Батман костюм ми звучи като смешка. Опитах се да си го представя как казва "I'm Batman" с неговия глас и направо ми се дорева. А и проклетата му двойна брадичка е твърде издайническа за някой, който ще играе Уейн/Батман. Повече дори от горната челюст на Крисчън Бейл.

+ Хийт Леджър. Да, той е контра-аргумента на много хора, според мен основателно. Никой, дори аз, не вярваше, че изборът на Леджър за ролята на Жокера в "The Dark Knight" е добро решение. Той беше "хилав", "лигав", "некадърен". Леджър обаче накара всички да мълчат и гледат в захлас как взе един легендарен комиксов образ и го направи свой до такава степен, че вече всички свързват героя The Joker с лицето на Хийт Леджър. О, да, и взе, че спечели "Оскар". Сега Афлек отнася същия хейт, който Леджър преди повече от пет години, но пък вече имаме пример, че фенските реакции не винаги са реално доказателство, че някой не става.

- Бен Афлек не е Хийт Леджър, а Батман не е Жокера. Това, че Леджър е изненадал всички, показвайки невероятни талант и креативност, не означава, че Афлек ще го направи. А и докато Жокера предлага пространство за интерпретации, все пак е само един герой. Батман е съчетание от Човека-прилеп и от милиардера-плейбой Брус Уейн, които трябва да бъдат играни по съвсем различен начин. Играеш роля на човек, който играе роля. Всяка една от двете половини е различна, има свои допълнителни отенъци, които трябва да бъдат уловени и представени по някакъв начин. Те също подлежат на интерпретацията, но трудната задача все пак е налице. И не съм сигурен, че Бен Афлек може да се справи с такава трудна задача.

+ Всичко това обаче е отново свързано с моята представа за Брус Уейн/Батман. Вече бе намекнато, че в "Superman vs. Batman" (или както там ще казва продължението на "Man of Steel") фокусът ще е върху сблъсъка на двамата герои. Т.е. не можем да преценим какъв точно Батман е описан в сценария на този филм. Може пък да не са необходими сцени с веселия, размахващ чаша с шампанско Брус Уейн, или пък дърпащ дълги речи за справедливостта Батман. Назобете Бен Афлек, не му давайте да говори (особено с бостънски акцент) и го накарайте да е мрачен, мълчалив и опасен Батман. Такъв, който върви напред и удря, удря и удря. В такъв случай мога да приема, че Афлек има някакъв шанс за успех.

- Daredevil. Афлек има опит с комикс-героите, в случай, че някой от вас не знае. През 2003-та изигра Мат Мърдок/Daredevil в едноименния филм по комиксите на Marvel, в който става дума за сляп адвокат, който е развил до съвършенство другите си сетива и ги използва, за да пребива престъпници в Кухнята на Ада в Ню Йорк. "Daredevil" имаше много лоши неща в себе си, едно от които може би бе и странно изглеждащия в супергеройски костюм Афлек, който по-късно бе заявил, че филмите за комикс-герои не са за него и ще страни от тях. Парите на Warner Bros. обаче са го разубедили, изглежда.

 "Come on, come on, come on... DAREDEVIL!" (rock)

+ Daredevil. Да, филмът има и своите позитиви. Афлек в него също. Като за начало, справи се доста добре с това да играе слепец, представяйки разни неща от живота на хората с този проблем. С помощта на кадърни инструктори дори бе успял да вкара този елемент в бойните сцени, в които човек можеше дори да повярва, че той усеща, а не вижда какво се случва около него. А и Крис Евънс показа, че всеки има право на втори опит в това да играе супергерой и вторият път може да е по-добър (Евънс беше Human Torch в "The Fantastic Four", а след това се справи доста по-добре в главната роля в много по-успешните "Captain America" и "The Avengers").

- Бен Афлек не е Крисчън Бейл. Бейл успя да се справи със спомената горе задача за двете страни на Батман може би най-добре от всички актьори досега - неговият Батман бе приличен, макар и не толкова мрачен и застрашителен, колкото можеше да бъде. Неговият Брус Уейн бе почти идеален, като изключим мрачната част със загубата на родителите му, която физиономията на Майкъл Кийтън някак по-добре пресъздаде. Така че да представиш на зрителите нещо почти толкова добро няма да е лесно.

+ Бен Афлек не е Вал Килмър и Джордж Клуни. Не е достатъчно мъжествен за ролята, в никакъв случай. Ако ще и на 60 да стане, винаги ще ми прилича на някакъв прекомерно пораснал тийнейджър и ще ми е трудно да го възприема сериозно. Но поне няма твърде мекото излъчване на Килмър или пък... хей, дори не знам какво нередно да посоча в Клууни. Всичко! ДОКТОР РОС НЕ Е БАТМАН!

Мога да продължавам така до безкрай в опитите си да се самоубедя, че това не е лошо решение. А то може би наистина не е. Имаше ли по-добри варианти? Разбира се, че имаше по-добри варианти. Такива, които повече да отговарят на моята представа за това какъв актьор трябва да изиграе Батман. Също и на вашите представи и на представите на много други хора по света. Но решението вече е взето и силно ме съмнява Warner Bros. да го променят заради негативната фенска реакция. Истината е, че можеше да е много по-лошо. Искате пример? Арми Хамър, който някой от вас може и да се е излъгал да гледа в "Самотния рейнджър". Миналата година неговото име бе сериозно споменавано за нов Батман-филм, като дори аз се изгаврих с това. Афлек, ако не друго, поне е с пъти по-добър избор от него.

Както казах, решението е взето. Ще разберем дали сме били прави да сме недоволни едва след почти две години. Слухът е, че Афлек е подписал за няколко филма (т.е. евентуално да изиграе ролята и в "Justice League" филм и в самостоятелни Батман филми), но това е просто слух. Ако неговият Батман наистина е провал, едва ли ще му дадат втори шанс. Ако не е и Афлек направи второ Леджър-чудо и ни изненада приятно, отново ще съжаляваме за изхабените нерви. Струва ми се малко възможно, но, хей... това е Батман. I care. И не мога да направя нищо, освен да се надявам на чудо.

P.S. Ако ще гледате "Daredevil", търсете Director's Cut версията, която е доста по-приятна за гледане от оригиналната такава. Няколко сцени в повече, а определено се усещат (доколкото помня).
P.S.#2 В момента на писането на този текст нося костюм (не питайте) и не мога да спра да си мисля, че дори аз съм по-"добър" Брус Уейн от Афлек :D Виж, за Батман ще ми е необходима маска с доста солидно покритие на носа, а и имам твърде специфична захапка. Oh, wait... Бейл също имаше, а му се получи! Решено е.

I'm Batman.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

Превю: WWE SummerSlam 2017 - Мачовете на RAW (за два от които ми пука)

WWE се пренасели като индийско гето. Ростърите и на двете основни шоута са толкова пълни, че не достига време да се обърне внимание на в...