"Batman: Arkham Origins" - Тиха нощ, свята нощ, пак ще бъда Батман след полунощ

Слаба рима, но поне има. Хубаво е да си Батман и още по-хубаво е, че Warner Bros. ни дават възможност да разберем това пред компютрите си на всеки няколко години. След харесалите се крайно много и на критици, и на геймъри, и на комикс-нърдове (ала моа) "Batman: Arkham Asylum" и "Batman: Arkham City", беше неизбежна появата на трета игра от поредицата. Тя, както заглавието на поста ви подсказва, носи малко странното име "Batman: Arkham Origins" и реално е prequel на предните две игри, т.е. действието в нея се развива преди тях. Но за това по-надолу.

Аз... Аз съм вече стар, скъпи читатели. Стар съм, за да играя редовно компютърни игри. Нямам времето (пхах!) и най-вече желанието за това. Но тук става дума за Батман, а някои от вас вече знаят, че в сърцето ми има запазен квадратен сантиметър за този тъй велик комиксов герой. Така че нямаше как, особено след предните две крайно развлекателни игри, да не изиграя и тази. Така и направих. Идеята на този пост е отново чрез тъй приятното точково изреждане да посоча основните си впечатления за "Arkham Origins", прекарани през призмата на моята крайно критична и експертна (пхахахаха!) оценка. Защо точки? Защото ме мързи да сглобявам нормален текст. Хухухухухууу!


Така. По ред на номерата:
  • Батман. Отново започваме с това. Имате игра, в която влизате в кожата на Човека-прилеп. Биете престъпници, изправяте се срещу някои от най-познатите (и някои от най-непознатите) му злодеи, решавате загадки в стила на Най-великия детектив на света (това, между другото, в комикс-средите е Батман, не Шерлок, Поаро или някой от тази порода) и прочие. Яко е и само заради това си струва да я разцъкате.
  • Gotham City. След като първата игра предложи само местната лудница като игрови терен (макар и с огромна площ), а втората - една половина от Готъм, обградена с ограда, за да съхрани вътре изродите на града, то третата игра ни предлага целия град. Реално не е чак толкова голям. Струва ми се може би два пъти по-голям от територията в Arkham City, но може и да греша. Не трябва да се пренебрегва и фактът, че отново имаме редица сгради за изследване, някои от които доста обширни. Дори познатите места катo GCPD са значително разширени и е интересно да се мине през тях отново. 
  • Съвсем малко истински новости. Геймплейно (какви геймърски думи знам) играта май не предоставя кой знае колко нови благинки. Единственото, което реално запомних, са Fast Travel системата (използвате Batwing-а, за да се преместите за секунди от квартал в квартал, вместо да летите по 10 минути като пиян прилеп), Shock Gloves (ръкавици с електричество, които имат редица приложения и са особено полезни в генгбенговете с разни главорези) и по-сериозно развитият Detective Mode, което считам за голям плюс. Повечето от другите джаджи са си старите или техни вариации (гранати с лепило вместо замръзяващите от "City"). Това не е чак толкова лошо, защото какво толкова да променяш на почти перфектен геймплей?
  • Свежи злодеи. Още в обширната рекламна кампания на "Arkham Origins" се обръщаше внимание на наемните убийци, пратени от злодея Black Mask да убият Батман (и затова по-надолу). Създателите са подбрали горе-долу по-неизвестни имена, което лично според мен е плюс, тъй като ще запознае повече хора с някои от по-слабо известните DC злодеи. Много приятно са представени Deathstroke (макар и разочароващо кратко), Copperhead и Firefly ("мисията" с моста е едно от най-готините неща в Arkham поредицата досега). Други обаче са едно огромно разочарование - най-вече Electrocutioner (DC версия на Shocker за комикс-разбирачите) и може би Shiva. И все пак браво на замесените студия за използването на по-непопулярни злодеи и по-скоро доброто им представяне на аудиторията. 
  • "Обратното на свежи" злодеи. В рязко разминаване с рекламната си кампания, "Arkham Origins" се фокусира значително много върху познати имена от галерията с противници на Батман. Идеята тук е, че играта ни представя първите срещи на Човека-прилеп с повечето от тях, като същевременно разказва и част от историите им. Лично моят проблем с всичко това е в предположението, че всички тези срещи и "запознанства" се случват в една нощ, което е крайно нереално (дори за игра по комикс, duh). Не мога да се оплача обаче от това как са замислени тези срещи и от историите, чрез които са представени. Arkham Origins определено се "обляга" на името си в тази насока, макар че май ми се искаше да бе обърнато повече внимание на новите лица, а не на добре познатите стари. 
  • Нощта срещу Коледа не е достатъчна. Действието в играта, подобно на предните две, се развива изцяло в една нощ. В случая - нощта на Бъдни вечер срещу Коледа. От една страна се случват твърде много масивни неща в един толкова кратък период (според историята на играта са осем часа) и както казах всичко това изглежда някак нереалистично, поне този път. От друга сякаш ми се искаше основната история на играта да продължи по-дълго. Превъртането ми отне около 12-13 часа и то с изпълнени едва няколко от страничните мисии. Някои от "убийците" все още не съм ги срещнал... Сейвът ми е на 24 процента, а очаквах историята да се равнява на поне 50 процента от цялата игра. В общи линии за мен играта до един момент се движеше добре, след това сякаш е твърде претъпкана в самия си край и свършва някак бързо и не особено задоволително. За сметка на това предполагам, че ми остават още много странични неща за изиграване, които се надявам да се равняват на поне още 2-3 часа игра.
  • Бъгове. Да, за съжаление. Предните игри ги играх доста след премиерата (мисля), така че нямах такъв проблем, но тази излезе в петък и изглеждаше нямаше как да не се сблъскам с някои грешки на разработчиците. Основното е потъване в някои друг обект, тук-там проблеми с управлението (но имайки предвид броя платформи, за които излиза, е разбираемо) и най-вече един проклет бъг с една шахта, който пречи на изпълнението на страничен куест. Ще ги оправят с времето, но... не знам, набива се на очи, особено след като предните май бяха почти идеални в тази насока.

Има едно нещо, което оставих умишлено за накрая, на което желая да обърна специално внимание. Това е историята. В случая тя не е дело на Paul Dini, който се справи прекрасно с предните игри. Това обаче (донякъде изненадващо за мен) не е минус. Историята на играта е интересна, ангажираща, отделните "мисии" (това е условно понятие, тъй като играта е от free world тип и правиш когато каквото решиш) са добре свързани със сюжетната линия, а и са доста разнообразни в зависимост от основния противник. Имаме и един огромен обрат в историята, който е наистина изненадващ и ни дава може би най-страхотната сцена в поредицата досега, но от друга страна и е някак разочароващ с това, че хвърля играта в съвсем различна от очакваната посока. Да, знам, че говоря със загадки, но иначе ще ви спойлна нещо. Като я играете (а трябва да го направите, да) ще разберете сами.

Това е може би нещото, което ме гризе отвътре за "Arkham Origins". След всичкото инфо за играта си бях създал различни очаквания. Очакванията за нови злодеи, които макар и не толкова известни, да са част от интересна история. Очаквания за концепцията "50 милиона за главата на Прилепа и няколко наемни убийци след него", която в реалност е някаква мижава част от играта. Т.е. бях с нагласата за съвсем различна игра. Цялата рекламна кампания на "Аrkham Origins" сякаш цели да заблуди човек какво да очаква. Това, което историята предлага, в никакъв случай не е лошо, даже напротив, но е наистина далеч от това, което уж щяхме да видим. И не мога да преценя дали това е за добро или лошо.

Крайната ми оценка е ясна. "Arkham Origins" си струва да се изиграе, особено ако имате някаква слабост към Човекът-прилеп. Рядко препоръчвам и пиша за игри (защото рядко играя такива, да), затова се възползвайте от препоръката ми. Макар на моменти да изглежда като някакъв експанжън на "Arkham City", играта си има своите моменти на уникалност, най-вече от гледна точка на това, че представя началото на кариерата на Батман. Проблемът й е в това, че е продължение на почти перфектни игри и няма какво толкова ново да предложи, освен просто да разширява всичко видяно досега. 

За следващата игра си пожелавам повече свежи злодеи, да можеш да караш Батмобил по улиците и действието да се развива в рамките на поне седмица. Мерси.

P.S. Който се интересува, може да погледне и двата стари поста за "Arkham City" - ревюто за играта и постa ми за DLC пакетa "Harley Quinn's Revenge".
P.S.2. Наскоро си говорихме, че едно клипче се равнява на много, много думи. Е, за да не е "сух" поста, погледнете този трейлър за играта. Готин е за гледане сам по себе си, макар че и той е част от "заблуждаващата" рекламна кампания.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Поради зачестилия спам, сега всеки коментар ще трябва първо да бъде одобрен преди да се публикува, така че не се учудвайте, ако коментарът ви не се покаже веднага. Извинявам се за неудобството :)

"Blade Runner 2049": Джаред Лето беше отвратителен Жокер, но може да е приличен "модерен Исус"

Киното може и да не търпи еволюция, но маркетингът, свързан с него, определено го тресе такава. Доказателство е поредната доза hype за &quo...