Diablo III Пост 6 (Част 1): Излезе Patch 2.0.1 - обратно в катакомбите на една сериозно променена игра


Може би все пак не съм "too old for this shit". Въпреки че често повтарям, че играенето на компютърни игри отдавна не е нещо, което да ме забавлява както някога, все пак веднъж в годината се случва чудо. Появяват се заглавия като игрите от "Batman: Arkham" поредицата и току-що появилата се "South Park", които успяват да ме изкушат да съм част от действието, а не просто безгрижен свидетел, четящ (в книга) или гледащ (във филм/сериал) за перипетиите на героите. "Diablo" обаче е голямата геймърска любов, въпреки че в никакъв случай не спадам към най-големите и зарибени почитатели. Простичкият геймплей, поднесен обаче с обичайната за Blizzard богата история, е нещо, което ми помага да релаксирам. И дори сега, през няколко месеца се сещам за "Diablo III", пускам я, чакам половин час да се свалят пачовете, след което разцъквам за час-два. И я забравям отново.

Този път обаче Blizzard успяха да привлекат вниманието ми. Миналата седмица излезе Patch 2.0.1, който много, ама много сериозно променя някои от основните неща в играта. Едва ли ще усетите разликите, ако никога не сте играли оригиналната версия на Diablo 3 досега (не познавам много хора, които да са я купили, а добре работеща пиратска версия май няма и до днес). Това обаче донякъде е и по-добре, защото при първия си сблъсък с играта, ще останете с доста по-добри впечатления от нея, сега, когато разработчиците са оправили някои от нещата, които караха хората да мрънкат толкова много време.

В общи линии чрез Patch 2.0.1 Blizzard опитват две неща:

  1. Да покажат на закупилите играта, че не са се "предали" въпреки критиките, и се опитват да променят играта спрямо изискванията на феновете, правейки я едно по-приятно и ангажиращо занимание.
  2. Да ангажират колкото се може повече от тях с направените промени, за да може колкото се може повече хора да закупят излизащият на 25 март expansion pack "Reaper of Souls".
Е, аз няма да съм от тях. С цена от 80 лв. и реално не чак толкова много съдържание, което да ги оправдае, "Reaper of Souls" няма как да е в списъка ми с желани покупки за годината. А и няма да е последния expansion. За тези неща обаче ще си говорим надолу.

Промените, които Patch 2.0.1 носи, представени ни чрез приключенията на варварина Shivers 
(почитателите на книгите на Джо Абъркромби ще загреят, другите... станете почитатели на книгите на Джо Абъркромби!)

И така, Blizzard успяха да ме излъжат отново да пусна играта и да изчакам ЕДИН ЧАС сваляне на ъпдейти и преконфигуриране на файлове. Но струваше си, по дяволите. Новият пач прави редица промени в основната структура на Diablo 3, правейки я доста по-забавна за игране. Отделно, че в момента тече специален бонус и реално трупате с 50% повече XP по време на игра, като това е свързано с предстоящото излизане на "Reaper of Souls". За влиянието на този бонус - по-нататък.

Направих си аз един китен варварин (такъв беше планът още при купуването - първо Monk, после Demon Hunter, след това Barbarian), кръстих го Shivers и тръгнах по познатите пътеки за... седми път (ето защо кампанията ми беше поомръзнала...). И какво ми направи впечатление:

1. Тоталната промяна в системата за трудност. Няма вече Normal-Nightmare-Hell-Inferno. За промяна в трудността вече не се налага преиграване на цялата кампания отново и отново в посочения горе ред. Започнах играта на Normal, но беше на обичайното смешно лесно ниво. С едно натискане на бутон в основното меню, вдигнах трудността на Hard. Има възможност, ако в даден момент ви стане твърде трудно, отново да я смъкнете надолу. "Diablo 3" обаче е доста лесна игра на най-ниско ниво на трудност, че дори и на Hard, така че това не мисля, че ще е необходимо. Дори на Hard се случва да играя с една ръка, посягайки изключително рядко към клавиатурата. Това е най-добрият пример за леснотата й, който мога да дам. 

Новите трудности.
Имате още няколко опции за трудността - Expert, Master и Torment (с поднива от 1 до 6), така че всеки сам да нагласи трудността на играта по собствените си критерии. От небрежното задремване с мишка в ръка до лудешкия бяг от непобедимата сган - изборът си е ваш. Имайте предвид, че колкото по-висока е трудността, толкова по-"дашна" е играта откъм XP и злато. Ние с Shivers си знаем възможностите, не сме алчни и затова ще цъкаме небрежно на hard още известно време.

2. Loot 2.0 - Гив ми ол йор мани енд аол оф йор кинки айтъмс. Маниаците на тема "Diablo" фармват като луди. Т.е. цъкат отново и отново на едни и същи места в търсене на яки предмети. Това никога не ме е грабвало. Аз играя за удоволствието от историята, от усещането за мощ, когато се справяш с цели орди с няколко клика, за шаренията. Дори аз обаче усетих разликата що се отнася до "падащите" предмети. Shivers постоянно търпи промяна на екипировката с доста прилични за все още ниския му level предмети. Честотата на падане на Legendary предмети също се е увеличила, мисля. 

В този ред на мисли Auction House, където хората можеха да продават предмети за злато и истински пари (да, истински пари), скоро ще спре да съществува, което май също е плюс. Идеята на хартия не беше лоша, но реалното й изпълнение бе по-скоро провал. Аз нищо не изкарах от него, защото съм noob.

*    *    *

СЛЕДВА ПРОДЪЛЖЕНИЕ...

Просто знам, че не обичате да четете много, а постът взе да става твърде дълъг, въпреки първоначалният си замисъл. За останалите новости в пача, както и за краткия за момента житейски път на варварина Shivers, ще продължим да говорим утре. А аз продължавам да трупам виртуална слава, защото въпреки всичко може би не съм "too old for this shit".

Предните постове за Diablo III в блога:
- Пост 1: Първи впечатления
- Пост 2: Трудност, история, куестове
- Пост 3: Кое е най-трудното нещо в тази игра
- Пост 4: Излезе Patch 1.0.4
- Пост 5: Излезе Patch 1.0.7 - най-накрая някакво PVP
- "Diablo III: Reaper of Souls" - първият експанжън бе официално обявен

Превю: WWE SummerSlam 2017 - Мачовете на RAW (за два от които ми пука)

WWE се пренасели като индийско гето. Ростърите и на двете основни шоута са толкова пълни, че не достига време да се обърне внимание на в...