Diablo III Пост 6 (Част 2): Излезе Patch 2.0.1 - обратно в катакомбите на една сериозна променена игра

Здравейте отново, драги нърдове! Вчера започнах с изброяването на новостите в новия Patch 2.0.1 за "Diablo III". Днес продължаваме с втората част и с преглед на нещо интересно, свързано с развитието на героите. Та... освен Loot 2.0 и новата система за трудност, пачът ни носи и:

3. Новата Paragon система. Тук е нужно малко история. Paragon системата се появи малко след излизането на играта, защото се оказа, че достигането от 1-ви до 60-ти lvl (максималният за момента) не е никак трудно. Всеки герой можеше да достигне 60 lvl още преди да е стигнал последния Акт на Hell трудност (след като е минал през Normal и Nightmare, разбира се). Затова Paragon системата добави още 100 допълнителни Paragon lvl-а за герои, които са достигнали 60 lvl. Т.е. стигаш 60 lvl, няма накъде повече, но играеш, за да вдигаш Paragon lvl-и от 1 до 100, като всеки от тях ти носи бонуси към magic item и gold find-a.

Менюто на новата Paragon система, като всичко е празно, да, защото съм нууб.
Промените в Paragon системата в 2.0.1 са доста интересни. Първо, Paragon lvl-а става общ. Т.е. най-силният ви герой е 60 lvl и 40 Paragon lvl примерно. Всичките ви останали герои (нови включително) вече са 40 Paragon lvl и се възползват от придобитите бонуси. Второ, тези бонуси вече зависят от вкуса на човек. Всеки Paragon lvl носи точка, която човек сам избира къде да постави, за да има даден бонус. Това напомня за разпределянето на точки от Diablo 2, което в новата игра липсваше и за което много хора мрънкаха. Трето, Paragon lvl-ите вече няма да са 100. Нещо повече - няма да имат определен таван. Докато ви се цъка, все ще можете да качвате, и качвате, и качвате. Това има своите плюсове и минуси, но предполагам за "фермерите" бонусите, които това ще носи, са добре дошли.

На моя варварин Shivers не му дреме. Колегите му Birethenius (60 lvl Monk) и NellyDia (60 lvl Demon Hunter) така и не стигнаха дори до един Paragon lvl (защото преди това си беше зор), така че и той скоро няма да се радва на подобни благини.

4. Другите промени. Patch 2.0.1 предлага още някои промени и новости, които обаче не заслужават (според мен) толкова много внимание. Някои от тях са:

- Обичайната промяна в уменията на класовете;
- Сподвижниците ви качват lvl заедно с героя ви (а не когато им скимне);
- Добавени са някои нови статистики за героите;
- Добавени са Pools of Reflection, който ви дават +25% XP до определен момент;
- Премахната е Nephalem Valor системата;
- Нови "умения" за изродите, с които се сблъсквате, за да ви е гадно;
- Засилен е социалният елемент в играта и вече могат да се създават кланове и "общности" (Community). Аз съм single player фенче и от две години си стоя с един приятел. Ама то не познавам и много хора, които да играят, де...
- Списъкът с Waypoint-ове е заменен с една мега яка карта.

Мразя да изброявам. И все пак става дума за неща, които освежават и донякъде променят изживяването по време на игра. На друго нещо обаче искам да обърна повече внимание...

Качването на нива е детска игра (dance)
Barbarian-ът Shivers (31 lvl) в самото начало на Act II
Както споменах, в момента тече един специален бонус - докато играете, трупате с 50% повече experience. Това е и едно от нещата, които ме ангажираха пак с цъкането на "Diablo". Получава се интересна ситуация. Давам пример:

Започнах нова игра с Barbarian (да, Shivers Неповторими). Първите 5 lvl-a ги качих за нула време, а и беше твърде лесно. Качих трудността на Hard, с което играта стана с една идея по-приятна, макар и не за дълго. Hard обаче носи бонус към XP-то: +75%. Отделно Pools of Reflection в играта също дават +25% бонус към трупания опит до определен момент. Така в един момент level-вате като луди.

В края на Act I вече бях 31 level. За справка, първият ми герой (Birethenius, Monk) (развиван през юни 2012 г.) в края на Act I е бил 17 lvl, а е завършил играта на Normal трудност на 33 lvl. Ето това е сериозната разлика, за която ви говоря. Barbarian-ът Shivers стана 33 lvl в самото начало на Act II. Тъй като играта отново стана дразнещо лесна, качих трудността още веднъж - на Expert. Това се отрази най-вече на битките с босове, но не и на обичаните масовки. С подходящите умения и руни за тях (Whirlind отново ми се струва твърде силен, както беше и в Diablo 2) буквално газя гадините на третата трудност, а помощникът ми ме хийлва. Я цъкна на колбичка, я не. След Act II вече съм 47 lvl, т.е. качил съм 16 lvl-а за целия втори Акт. Вероятно ще съм достигнал 60-ти още преди да стигна до края на играта, а вече планирам и ново вдигане на трудността.

Това лесно вдигане на нива може, разбира се, да е краткосрочно явление, което ще продължи докато важи +50% XP бонуса, който Blizzard са пуснали в момента. То си има както хубави страни (играя с кеф), така и негативи. Имам чувството, че от един момент нататък, още преди последните куестове на финалния акт, че ще играя само за Paragon lvl-и, а това не е особено стимулиращо. Особено сега, когато са безкрайни.

Струва ли си покупката?

Отново в края на поста идва обичайния въпрос: да си купите ли Diablo III, ако все още не сте? В един от предните постове съм писал, че е по-добре да изчакате до излизането на първия expansion, защото вероятно тогава цената на оригиналната игра ще падне. Expansion-ът е вече факт - "Reaper of Souls" (80 лв.) излиза в края на месеца и това все пак е дало някакво отражение на цената на оригиналното "Diablo 3". В два български сайта го видях на цена от 60/70 лв., което си е доста добре в сравнение с първоначалното 120. Експанжънът пък с pre-order e 70 лв., което крайно много ме изкушава, но за съжаление този месец ще ги дам за сметка за телефон...

Все пак Diablo III се оказа сериозно предизвикателство за пиратите и вече втора година няма работеща пиратска версия, а съм сигурен, че на феновете на поредицата им се играе новата игра, независимо дали ще оправдае очакванията им или не. Така че ако не ви се дават 60 лв., поизчакайте още малко. Въпреки това след пач 2.0.1 "Diablo III" вече е по-приятна за играене игра и съм сигурен, че ще създава доста повече добри първи впечатления.

P.S. Макар почти да не съм цъкал multiplayer, ако имате копие може да ми пратите BattleTag като съобщение във Facebook страницата на блога, за да си станем приятели и, живи и здрави, да поиграем някой път.
P.S.2: Има един много добър български фен/сайт на тема "Diablo". Казва се "Diablo 3 България" и ще го откриете на този линк. Пичовете в сайта са създали страхотен дизайн и постоянно публикуват новини за играта, като и превеждат голяма част от богатия й lore. Не съм регистриран там, но от време на време влизам да прочета нещо интересно. Струва си да го разгледате.

Предните постове за Diablo III в блога:
- Пост 1: Първи впечатления
- Пост 2: Трудност, история, куестове
- Пост 3: Кое е най-трудното нещо в тази игра
- Пост 4: Излезе Patch 1.0.4
- Пост 5: Излезе Patch 1.0.7 - най-накрая някакво PVP
- "Diablo III: Reaper of Souls" - първият експанжън бе официално обявен
- Пост 6 (Част 1): Излезе Patch 2.0.1 - обратно в катакомбите на една сериозно променена игра

Популярни публикации от този блог

Реквием за един феномен (WrestleMania 33)

Комикси: "Batman: Europa"

Пушът на Джиндър Махал... и парите на един милиард потенциални фенове