"Diablo III: Reaper of Souls" - Ревю на другите новости в експанжъна

Докато все още имам време да се занимавам с подобни неща, държа да си довърша ревюто на „Diablo III: Reaper of Souls”. Все пак го пиша най-вече за хората, които не са имали възможността да се докоснат до играта (и оригиналната, и експанжъна), и се чудят дали да отделят сериозна част от доходите си, за да го направят.

След като в миналия пост посочих основните неща в новия Act V, сега е време да обърнем поглед към другите благинки, които „Reaper of Souls” предлага. Blizzard определено са разбрали колко много хора са разочаровали с „Diablo III”, поради което с „RoS” се опитват да преодолеят голяма част от критиките, насочени към предшественика му. Започваме с второто най-важно нещо след Act V според мен:

Adventure Mode

Изцяло нов режим на игра, който се отключва като възможност, когато някой от героите ви достигне 70 lvl. Какво представлява Adventure Mode? Вместо обичайната кампания, в която бавно напредвате от Act в Act, следвайки стриктно историята на играта и включените куестове, тук получавате възможността да играете много по-свободно и донякъде много по-разнообразно. Цялата карта на света е отключена (разбирайте териториите от него, които сме видели досега). При всяко включване на играта, в картата на всеки Act има разпръснати отделни Bounties – задачи, които трябва да изпълните срещу награда. Например „Разчистете еди-коя-си-пещера от чудовища” или „Убийте еди-кой-си-минибос”. За изпълнението на тези задачи получавате злато и опит, а при „изчистването” на всички пет задачи в даден Act получавате една по-голяма награда – торба, пълна с доста приятни предмети.

Карта на Act III с всички активирани waypoint-и. Bounty-тата са там където има удивителен знак, а в долния десен ъгъл може да видите каква награда ще получите след изпълнението на всичките пет.

Можете да изпълнявате Bounties отново и отново в който Act решите. Задачите в тях постоянно се променят и няма кой знае колко често да се сблъсквате с правенето на едно и също нещо. Определено е забавен начин за качване на Paragon level-и след като вече сте приключили Аct V с някой от героите си, като също така са и бързи за изпълнение - аз ги ползвам за половинчасова разтуха в края на деня. Важно е да отбележа обаче, че при изпълнението на Bounty-тата получавате също така и т.нар. Rift Collectibles, които дават възможността да опитате другото основно развлечение в този режим на игра.

The Rifts

Рифтът е портал, за отварянето на който са нужни 5 Rift Collectibles, с които се снабдявате, изпълнявайки Bounties. Не го обяснявам сложно, надявам се. Когато отворите Rift-а, той ви води в някакво напълно случайно подземие, което може да има вида на която и да е подземна територия от играта. Там имате за цел да убиете определен брой изроди (трупайки опит, злато и предмети, разбира се), след което пред вас ще се появи т.нар. Rift Boss. Той може да е от най-различен тип и с най-различни умения. Дава много опит и злато, а убиването му реално се води и завършване на рифта. След като се справите с Rift Boss-a обаче, имате пълната свобода да продължите с прочистването на подземията. Или пък да започне друг rift или да продължите да правите bounty-та.

Rift-овете реално връщат Diablo към корените му – обикалянето из случайно генерирани подземия с много нива с цел убиване на чудовища и трупане на награди от това. Предоставят и сериозно удължаване на геймплея на играта, тъй като, както ви е ясно, в един момент на човек му писва отново и отново да преминава кампанията от начало до край.

Активиран Rift Portal.

Това е и целта на Adventure Mode като цяло – да предостави алтернатива на тези, които вече десетки пъти са минали основната история на играта няколко пъти. Bounties и рифтовете дават възможност за по-разчупена игра, в която се наслаждавате на познатия Diablo геймплей, имате някакви цели пред себе си, но не сте ограничени от предварително начертан път. Също така това вкарва и сериозно разнообразие в item hunting-a, тъй като вече не е необходимо да се биете десетки пъти само с босовете в отделните актове, търсейки силни предмети.

Новият клас

Crusader-ът е първият нов клас, който Blizzard решиха да включат в играта, но определено не е сред нещата, които ми бяха най-интересни в „Reaper of Souls”. Все пак го пробвах, колкото да имам някаква идея какво е да играеш с него. Мнението ми накратко е, че най-накрая получаваме някаква версия на паладина от Diablo II. Кръстоносецът ми напомня точно на него, взимайки онези клонове с умения, които Blizzard вече не са дали на Monk-a. Има си обаче и своите по-уникални особености – употребата на щит за много от уменията, например. Това прави играта с Crusader-a някак свежа, но все пак не успя да ме грабне особено.

Започнах нова игра с него и то не на някоя от най-големите трудности. Въпреки това обаче healing-ът му беше под всякакво ниво и кръвта му падаше с невероятни темпове. Това определено намали удоволствието от играта с този клас и го оставих за по-добри дни, когато отново ще ми се играе цялата кампания и когато той ще е по-добре балансиран. Кой знае – проблемът може и да е в мен. Но макар и приятно допълнение, не считам, че Crusader-ът е толкова добра добавка сред класовете, каквито бяха Druid-ът и Assassin-ката в “Diablo II: Lord of Destruction”.

Новият занаятчия - Мистикът (Мистичката?)

Мистичката, ъпгрейдната до 12 lvl

Има някаква полза от занаятчиите в Diablo III, тези китни люде, които вървят с теб Act след Act, и ти помагат я да сглобиш някой могъщ предмет, я да си „направиш” диамант от по-добър тип. Макар да считах идеята за мистика за нещо по-скоро излишно, вече видях ползата от него (по-скоро нея, тъй като става дума за една перверзна лелка). МистиЧКАТА може да променя характеристиките на предметите, които откривате. Да речем, че намерите подходяща брадва за вашия варварин, но тя има някаква характеристика, която въобще не е на място за конкретния ви build и по-скоро ви пречи. Мистичката дава възможност да промените тази характеристика с някоя по-подходяща. За подходящата сума, разбира се. Освен това доста полезно умение, мистичката ви дава възможност и да променяте външния вид на някои от предметите си. Това звучи като дреболия, но повярвайте ми - не е. Monk-ът ми носеше един ужасно грозен шлем, който обаче имаше нелоши характеристики. Олекнах с малко злато, но чрез мистичката направих така, че шлемът да се превърне в корона и сега Birethenius изглежда с една идея по-стилен.

10 нови level-a и нови умения

По отношение на развитие на героя Blizzard не са особено дашни и максималният level се увеличава от 60 едва на 70. Да, скъпи приятели, чакат ни още експанжъни. Честно казано тези lvl-и не са нещо специално, като отключват само възможността да имате ново пасивно умение + няколко такива за всеки клас. Нямах възможността да пробвам всички, но ме съмнява да са нещо, което тотално да променя играта (а ако го правят, ще последва балансиращ пач). Доста по-интересна е новата Paragon level система, която Blizzard вкараха с последния пач.

За финал (ама вече наистина финал)

Има неща, които със сигурност съм пропуснал, но е трудно да се фокусирам върху Diablo сега, след като за един месец й отделих повече време, отколкото е подходящо за човек, който вече от няколко години не е тийнейджър. Blizzard обаче сериозно са се постарали да задържат играещите „Diablo III” в сървърите на Battle.net, че и да върнат солидна част от разочарованите от играта. С всичките си новости „Reaper of Souls” е наистина добър експанжън, с който играта придобива един по-завършен и приятен вид. Не съжалявам, че си го взех, а даже напротив – вече чакам обявяването на следващия.

И тъй като това вече наистина е финалът на ревюто на „Reaper of Souls”, дойде време за отговор на въпроса струва ли си да я купите. Да, струва си. Най-вече ако сте фенове на Diablo, разбира се. Както казах, с „Reaper of Souls” Diablo III най-накрая прилича на Diablo игра. Сега е много по-подходящ момент да се сблъскате с тройката, отколкото бе при излизането й преди 2 години. Така че моят съвет е да заделите пари и да се сдобиете най-накрая с малко легален развлекателен софтуер.

Защото, както каза Dzvera, това все пак е Diablo.

Русев мачка пепелянки! (превю за Smackdown-мачовете в SummerSlam '17)

Часовете до "WWE SummerSlam 2017" постепенно намаляват. За радост, това не е бавно и мъчително. Причината е, че кардът на вто...