Годзила идва.


"Годжираааа! Годжираааа!", крещеше ужасеният японец, докато пред очите му вървеше американската лента на Роланд Емерих за радиоактивното чудовище. Годината бе 1998, а целият свят роптаеше срещу промените, направени от Холивуд в опита му да представи на по-широка аудитория филмите за японския звяр.

Аз обаче харесвам "Годзила" на Емерих. Поне я считам за приемлив филм, който да гледаш веднъж и дотам. А и като хлапе имах играчка на чудовището, която при дърпане на една от перките на гърба отваряше злокобната си паст. Това вероятно също е повлияло на оценката ми. Сега обаче се задава нов американски опит да се направи адекватен филм за Годзила и шансовете да е с пъти по-добър не са никак малки. Дори аз се ентусиазирах изключително много след последните няколко трейлъра и клипове от филма, като нямам търпение да дойде 16 май, за да отида да го гледам.

Откъде този ентусиазъм? Ами новата "Годзила" изглежда като истински филм с чудовища. От трейлърите се усеща онази атмосфера на нечовешка разруха и отчаяние, които трябва да има във всеки подобен филм. Отделно че подходът към материята, носеща марката "Годзила", този път е по-сериозен от този във филма на Емерих през 1998-ма. Кастът е повече от добър - младите надежди Аарън Тейлър-Джонсън и Елизабет Олсън (които ще видим в "The Avengers: Age of Ultron"), плюс великия Браян Кранстън (Heisenberg, bitch) и изненадите за мен Жулиет Бинош и Кен Уатанабе. И за финал - биещи се чудовища, по дяволите! Защото Годзила не е сама (което според мен е плюс, прави филма по-разнообразен) - срещу нея ще се изправи поне един друг изрод и се надявам на някой по-запомнящ се сблъсък от тези в последния американски филм за гигантски чудовища "Pacific Rim".

За да не съм голословен, погледнете и двата трейлъра - единият е разширена версия на официалния, а другият се води азиатски:




Оооо, сладка епичност! Наистина нямам търпение да дойде следващия петък. Ако филмът оправдае очакванията ми (да, за съжаление си създадох такива, но нямаше как...) ще прочетете едно доста хвалебствено ревю. Ако обаче е разочарование, ще сея разруха с думи.

Комикси: "Пазители на галактиката: Император Куил" (и мъчното комиксоиздаване у нас)

"Комикси! Комикси! Дайте комикси!", скандираха в хор гладните за истории в картинки нърдски души, но във Facebook страницата н...