WWE Extreme Rules 2014 - Превю


Ще бъда честен с вас – не съм гледал кеч от няколко седмици. По традиция след WrestleMania съзнанието ми е твърде изтощено от занимавки с това мое любимо хоби и лека-полека мислите ми се отнасят в други посоки. Понякога спирам да гледам още преди да е дошло време за първото PPV след ‘Mania, друг път продължавам още малко с все по-спадащ интерес. След юбилейната WM30 интересът ми към кеча отново тръгна надолу, а и честно казано намирам доста по-приятни и ангажиращи вниманието ми неща, с които да запълвам свободното си време. Въпреки това обаче се очертава да изгледам “WWE Extreme Rules 2014” и, спазвайки друга традиция, реших да понаваксам с изграждането на това PPV, за да мога да ви представя скромното си превю.

Разбира се, няма как да претендирам за изчерпателност. Както казах, не гледам седмичните шоута – просто чета резултатите от тях. Отделих час-два, за да изгледам в WWE.com основните сегменти от пропуснатите седмици и да изградя в главата си по-ясна картина за това как са се развивали историите. Така че нищо смаркско този път – просто мнението на фен в почивка, който има намерение да я прекъсне заради един приятен кард на PPV. Да започнем с…

EVOLUTION VS. THE SHIELD

Чак ми е непонятно как е възможно да видим този мач. ННН и компания сбъдват втора мечта на феновете, обсъждащи кеч по форуми и сайтове. След като през февруари видяхме The Shield vs. Wyatt Family, нещо, което също не считах за възможно, сега ни предлагат нещо още по-невероятно – събирането на един от най-доминиращите стейбъли в историята на WWE – Evolution, и изправянето им срещу друга доминираща група, само че от младоци – The Shield. По принцип идеята за събиране на Evolution би ме ужасила. Първо, защото съм наясно за прекаления фокус, който хийл факцията получаваше по време на съществуването си; второ, защото никак не харесвам HHH; и трето, защото подобен ход ми се струва като стъпка назад и за Ортън, и за Батиста, както и влиза в противоречие с истории, развивали се от 2004-та насам. Логиката се губи някак. И все пак съм някак доволен, че ще видим подобен мач, който допреди година бих смятал за интересна, но неизпълнима фантазия на някой играч на EWR (не разбирате какво говоря? По-добре за вас).

Ако събирането на Evolution е само и единствено с цел да бъдат „нахранени” The Shield, то аз съм напълно „ЗА”. Проблемът с логиката бе позамазан – The Shield постепенно се превърнаха във враг на The Authority и се намесиха в работите на Ортън и Батиста, което, в историята, ННН използва, за да събере старите си протежета за каузата „да пребием младоците”. Е, липсва логиката защо „шефът” просто не уволни непокорните си служители, ама ‘айде… Знаем, че в кеча в такива случаи не се действа с уволнения, а с бой. Като билд, от това, което видях, основата е много стабилна, но останалото е просто ей така. Въргал след въргал, едно странно появяване на Флеър, който зае страната на The Shield и си тръгна, и това е. Предполагам, че стига. Все пак ще видим Evolution vs. The Shield. Кой е луд да се оплаква от билда? Ако това ще е единственият маче между двата стейбъла победата за Щита е задължителна. В противен случай може и да преглътнем победата на старите кучета, а и някои носталгично настроени фенове ще цвилят от кеф.

IC CHAMPIONSHIP: BIG E © VS. BAD NEWS BARRETT

Идеята за турнир за ИК титлата ми допада. Хем си спестяваш изграждането на вражда за титлата за един месец, хем самия турнир може да се превърне в основа на няколко месечна вражда между шампиона и победителя в него. При фейс шампион бе естествено да изберат хийл претендент, но Барет ми е малко странен избор. Месеци наред се чудиха какво да го правят, после го върнаха с новия му образ, караха го да прави ту забавни, ту нелепи коментари между мачовете и сега изведнъж му дадоха доста силен пуш към title shot, а много вероятно и титла. Да, Big E е шампион от доста време, а просто не оставаше време да направят нещо интересно с него и титлата му. Време е за поосвежаване на ситуацията около титлата, пък дори той да си я върне на следващото PPV. Барет просто ми е трудно да го възприема. Образът му е на новинар, съобщаващ неприятни за хората факти? Но продължава да излиза на ринга с наметало и роза, напомняща за някой гангстерски бос? Твърде „разхвърлян” е г-н Лошиновини, но шансовете му да си тръгне от Extreme Rules с вече втората най-важна титла в компанията не са малки.

2-ON-1 HANDICAP MATCH: R-TRUTH/XAVIER WOODS VS. ALEXANDER RUSEV

Естествено, че мачът на нашенеца ще е сред основните неща, на които ще обърнем внимание в този пост. Русев до момента получава традиционния monster heel пуш – бързи победи над слаби опоненти, а сега и хендикап мач на PPV срещу двама от тях. Хубавото поне е, че му дадоха някаква вражда с отбора на Truth и Woods, вместо да го мотаят месеци наред да бие разни анонимници, които дори не са в основния ростър (ала Райбак преди колко… две години?). Победата на българина е ясна и напълно в реда на нещата при подобни вражди. По-интересното е какво предстои за него след Extreme Rules. Някой двоен The Accolade обаче ще е приятен бонус към този мач, правейки го поне малко запомнящ се.

STEEL CAGE MATCH: JOHN CENA VS. BRAY WYATT

Ах, как не ми дреме за този мач… Брей е страхотен, това е ясно. Но май пак ни припомнят за суперменщината на Сина, а това толкова ми е омръзнало. Няма я и яката песен на Еминем, която ме надъха за първия им мач. Вместо това обаче са вкарали в билда доста хитра врътка – Уаят използва срещу Сина деца, които са и неговата основна аудитория и съставляват половината му фенска маса (другото са жени, нови фенове и мазохисти. JK, JK). Тези психо-атаки са ОК, като щяха да са по-интересни и ако Сина бе добър актьор и ги отиграваше по-добре. Но за мачът не ми пука. След загубата на ‘Mania логиката е Брей да победи. Ще е хубаво това да стане, защото в противен случай WWE ползват Сина, за да закопаят един от най-интересните си като образ млади кечисти. Не, че нямат подобен навик.

WWE WORLD HEAVYWEIGHT CHAMPIONSHIP - EXTREME RULES MATCH: DANIEL BRYAN © VS. KANE


Битката на хубавците

Гласът на феновете бе чут и Браян стана шампион, веднага след което… той вече не е главното събитие :D Не знам дали ситуацията ми напомня повече за шампионството на Пънк или това на Беноа. Май второто, по-долу ще ви кажа защо. Лично аз обаче нямам против – при наличието на Evolution vs The Shield е трудно да избереш друг мач за МЕ. И тримата потенциални претенденти за титлата на Браян са част от Evolution, така че защо да не му запълнят месеца с Кейн? Двамата имат голяма история зад гърба си, а и дори този мач има някаква основа – Кейн бе този, който не се справяше с контролирането на „YES!” феномена, въпреки че това беше част от работата му като костюмар. Сега, подтикнат от злата шефка, той се върна към чудовищните си корени и се опитва да унищожи Браян така, както не можеше да го постигне с костюм и вратовръзка. Смазва го от бой, атакува жена му… Cool story, а и мачът едва ли ще е лош, макар че не се готвя за някаква класика. Просто ми е интересно какво ще сътворят заедно. Браян печели, но едва ли е нужно да го казвам.

ОСТАНАЛОТО

Пейдж (която е яка, да) ще защити Divas титлата си срещу Тамина или поне така предполагам. Да сложи край на вековното шампионство на AJ и да загуби титлата месец по-късно ще е някак нередно. Логично ще е да изчакат AJ да се върне от fuck-fest ваканцията си с Пънк (когото хората все още споменават твърде често и се извинявам, че и аз го направих), за да могат двете с Пейдж да направят една прекрасна женска враждица за пеперудения пояс. В карда има и някакъв троен мач между Сезаро, Суагър и Роб Ван Дам. Това може би е и мачът, в който съм най-малко сигурен за прогнозата си. Сезаро получава солиден пуш, да, но пък нищо чудно да поглезят Ван Дам с една победа или пък да ни изненадат с победа за Джак „King of Haircuts” Суагър. Намесването на Ван Дам във враждата между някогашните Real Americans е странно решение, но така и така се вясва за по три месеца, от WWE постъпват умно като го използват на PPV. Трябва да се продават тениски, все пак. Разочарование в иначе приятния кард е липсата на мач за отборните титли, но изглежда, че хубавите времена на отборната дивизия все още не могат да се задържат за повече от половин година. А е толкова лесно – просто пускаш Usos срещу The Brotherhood и враждата между двата отбора ще почне сама да се пише. Опа, смаркско изказване… Без да искам.

Та така, ще гледам „Extreme Rules 2014”, въпреки почивката, която съм си дал от кеча. Всички мачове в основния кард изглеждат добре, има потенциал да се получат интересни сблъсъци. Ясно е, че не при всички ще се получи, но хей – потенциалът е важен. А и Evolution vs. The Shield наистина грабва окото. Dream match е донякъде. Живеем в години, в които има 3-на-3 dream мачове, представяте ли си? И като казах години – напълно съм съгласен с една картинка, която видях из нета – десет години след 2004-та отново имаме Evolution и техничен underdog шампион ала Беноа (в случая Браян), а Кейн е претендент за титлата му. Чудно ми е дали Бри Бела се замисля по въпроса. Който схванал – схванал, приятелчета. Желая ви приятно гледане на PPV-то!

Популярни публикации от този блог

Реквием за един феномен (WrestleMania 33)

Комикси: "Batman: Europa"

Пушът на Джиндър Махал... и парите на един милиард потенциални фенове