Какво чета... (23.08.14)

Четенето дава живот. Книгите "осеменяват" съзнанието и го карат да "ражда" светове, герои и събития, с които ежедневието не би могло да ни сблъска. Подобно на сънищата. И за финал, базирайки се на двойното значение на английската дума за "сън", не е трудно да стигнем до извода, че четенето е мечта. Едновременно сбъдната такава, както и в процес на постоянно сбъдване.

След представянето на тази малко груба и недостатъчно оформена гледна точка за любимото занимание на по-"живата" част от човечеството, преминавам към по-тривиалното: нещата, които чета в момента. Започваме с "Пустинното копие" на Питър В. Брет, която мъча вече повече от месец. Проблемът не е в книгата, макар малко да се пренаситих с демони и защити. Просто времето ми е крайно недостатъчно, а и четенето изисква мисловна енергия, която работа като моята лесно може да изчерпи. Но рано или късно "Пустинното копие" ще бъде завършена и ще получите двойното ревю за нея и първата книга от фентъзи поредицата на Брет "Демонски цикъл" - "Защитеният". Дотогава ви трябва да знаете, че книгите са много добри, с приятна концепция и прекрасни, шарени герои, както и че всяка една от тях може да се чете отделно. Нещо изключително важно, според мен, което е и доста трудно за постигане, когато говорим за поредица. Но е факт - чрез спомени на героите или кратки пасажи с преразказ, Брет запознава читателя на втората или третата книга със случилото се преди това. Така имаш поредица, в която всяка книга може да се чете поотделно. И, естествено, в която всяка книга прави реклама не само на следващите я ("виж какво ще стане"), но и на тези преди нея ("прочети подробно какво е станало"). Гениално в своята простота.


Новите неща, които захванах, са доста любопитни и крайно различни едно от друго. Най-накрая подхванах разказите на H.P.Lovecraft, макар да не съм сигурен в какъв точно ред трябва да ги чета. Така че май ще карам по години, фокусирайки се, разбира се, върху нещата за Ктхулу (тъй като съм смел и глупав, написах името без да правя проверка дали е правилно. Ако съм сбъркал, само феновете ще ме псуват, така че...). Минах първия разказ, който ми попадна - "The Nameless City", и съм по-скоро доволен. Лъвкрафт повдига въпроси - кара те да искаш да разкриеш неизвестното и да се страхуваш от него едновременно. "Страхуваш" е малко пресилено, защото разказът в никакъв случай не беше най-ужасяващото нещо, което съм чел. Но ако се опиташ да четеш качествено, съпреживявайки разказа на героя, атмосферата определено приковава вниманието по един приятно хладен начин. Може и да се разберем с H.P.Lovecraft.

Започнах да чета и отделните материали в университетския сборник "Политологични изследвания: Международни кризи и конфликти - 2013 г." със съставител доц.д-р Румен Кънчев. Признавам, че е най-вече заради моето присъствие вътре. Да, може и да се хваля, не знам. Реално не е огромно постижение, особено за хора с множество публикации зад гърба си, но да видиш името си в книга е изключително приятно, а и - което е по-важното - наистина вдъхновяващо. Та захванах се да чета другите анализи в сборника - някои на вече признати имена, а други - на мои колеги, с които тепърва трябва да се доказваме - и в мен отново се разпалва онази страст към мисленето. Да, мисленето. "Занаятът" ни е в голяма степен мислене. Това ми липсваше и се надявам след като приключа със сборника да захвана и нещо по-масивно, което допълнително да ме вдъхнови да започна не само отново да мисля за политика, но и да пиша за нея.

Определено имам и идея какво друго искам да прочета - вероятно след като приключа с "Пустинното копие" и слотът за художествена литература се освободи, ще си взема "Къща от карти" на Майкъл Добс. Книгата, която стои в основата на английския сериал, стоящ в основата на американския сериал, който вече ви препоръчах. Не е чак толкова сложно. Дори не знаех, че има подобна книга и бях приятно изненадан да разбера. Художествен разказ за политика - не мога да ви обясня колко прекрасно звучи това в моите уши. 

Това са четивата, с които се занимавам в момента и имам намерение да се занимавам през следващия месец. Приключваме с поредното ми пожелание за интересни книжни находки и приятно четене. Бъдете велики! И не спирайте да сънувате/мечтаете/четете :)

С книги назаем от новото ни студио/апартамент

Влогът се завърна, да живее влогът! Новото AntTemz Studio официално отвори врати с пускането на седмия брой на съвместния ни влог с Темз &...