Какво чета... (27.02.15)

От днес съм в отпуск и чувството е крайно приятно. Едно такова... свободно ми е. Хубавото е, че времето за четене, което имам, ще скочи неколкократно. Всъщност аз до момента почти нямах такова. Успявах да открадна по няколко минути дневно през работната седмица, но това не е нищо. А съботните и неделни следобеди отлитат твърде бързо. Е, сега ще имам часове на разположение. ЧАСОВЕ! А не е като да няма с какво да ги запълня...

Книжното четиво, което се мотае из ръцете ми, е "Гробище за лунатици" на Рей Бредбъри. Много добро пресъздаване на атмосферата на филмови студия през очите на запален киноман, виждащ в голямото, сиво-бяло платно не просто краткотрайно забавление, а безброй светове и споделени животи. Разбира се, това е Бредбъри. Тоест има мрак, има студ, има го дебнещото чувство за ужас. На път е да ме грабне по-сериозно, но определено фаворит си ми остава "Смъртта е занимание самотно", която е сред малкото книги, успявали наистина да ме изплашат. Всъщност в томчето, което жената ми подари, я има и нея, както и "451 градуса по Фаренхайт". Добра идея да ги събереш накуп, обаче... БАРД. Предполагам доста хора ме разбират, но нека поясня какви са проблемите в този случай. Имаме дебела бяла хартия като за учебник, която се преживява. Ама грешките... Мамоооо, грешките... Свършва изказване на един от героите и от нищото след последната точка се появяват две кавички. Самотни. За цвят. Пф. Малко по-нататък друга реплика, пряка реч, всичко по реда си. И в един момент думите на героя губят смисъл. Защо? Защото някой е пропуснал един Enter и следващото изречение, разказано от героя от трето лице, е станало част от пряката му реч. Схванахте ли? Дано. Става ми лошо като се сетя и не ми се продължава с обясненията.

Настрани от Бредбъри съм се захванал с друго много интересно начинание. Бирко е Star Wars nerd. Ако не знаехте, вече знаете. След като Disney купиха LucasFilm, те решиха да изтрият почти цялата разширена "вселена" на Star Wars франчайза. Какво значи това: всички книги, комикси, игри и т.н., създадени през последните 40 години, вече не се водят част от официалната история. Официални са само Епизоди от 1 до 6, анимационният Clone Wars, анимационните сериали Clone Wars и Rebels. Към тях вече се прибавят нови продукти, с които Disney да печелят още и още пари. Като за начало има планирани 4 нови романа, които вече ще са част от официалната история, а пък Marvel (също собственост на Disney) започна издаването на комикси, чието действие се развива между епизоди 4 и 5. В общи линии май ще чета всичко, тъй като вече е възможно човек да е напълно наясно с ЦЯЛАТА официална история на Star Wars.

Започнах един от романите - "Star Wars: Tarkin" на James Luceno. Книгата разказва живота на адмирал Таркин - онзи изпит дядо, който командваше Звездата на смъртта в "Нова надежда". Приятно четиво като за книга по филм, макар че има редовния проблем на подобни романи - разглеждайки целия живот на героя трудно се фокусира върху една наистина важна история, при което липсват и стабилни, значими второстепенни персонажи. Чета я на телефона, което се оказа доста приятно и удобно, особено за обедните почивки (когато изобщо имам такива).

Новите две поредици на Marvel. Дори кориците са сила. Простете... Сила.

Почнах и комиксите и съм доста приятно изненадан. Както споменах, действието се развива след "Нова надежда" и преди "Империята отвръща на удара". Тук става и първия "дуел" между Вейдър и Люк, при това още в началото на първата история, свързана с опитите на бунтовниците да унищожат фабрика за оръжия на Империята. Вече минах Star Wars #1-2 и Star Wars: Darth Vader #1. Чакам следващите броеве и мооооже би ще ги чета ежемесечно. Препоръчвам!

Това е. "Революцията на мравките" при цялата си симпатична особеност стои спряна на около 200-ната страница. "Пътят на кралете" на Сандърсън сега отново има шансове да бъде започната, макар страхът ми от обема ѝ да не е отминал. Дълга книга и малко време трудно се разбират, особено когато говорим за сложно фентъзи. Но гладът е силен...

Приятно четене на всички, на каквото и да сте се отдали в момента! Ако не сте - бърз преглед из категорията "Книги", за да си харесате нещо. 

Месецът на хилядите страници

Да четеш фентъзи може да е проблемно занимание. Не за друго, а защото авторите на фентъзи като хванат клавиатура и малко се пооливат. Неслу...