"АНТ-МЕН" - Ревю (най-накрая!)


Как да "продадеш" успешно филм, носещ името "Човекът-мравка"? Трудно е, трябва да признаем. Може би заради това родните киноразпространители решиха да не превеждат заглавието на "Ant-Man" и по плакатите на филма у нас се мъдреше китното "АНТ-МЕН". Звучи по-респектиращо, да?

Та същият този "Ант-Мен" е първият Marvel-филм, който не гледах почти веднага след премиерата, защото в единственото пазарджишко кино (е, поне има) така и не го пуснаха, а в този период нямах време за кино-пътувания. Важното обаче е, че наваксах - "Ant-Man" е изгледан и за мен втората фаза на филмовата вселена на Marvel вече е е завършена.

Та... хареса ли ми? Хареса ми. Внесе нещо различно във вече доста еднообразния Marvel свят. Може би не чак толкова различно, колкото "Captain America: Winter Soldier" или "Guardians of the galaxy", но все пак. Почеркът на Едуард Райт се усети - както в хумора, така и в някои интересни решения (като сцената в куфарчето и разказите на Луис). Сигурен съм обаче, че ако Райт бе останал режисьор на филма (той се махна заради "творчески различия" с шефовете в Marvel), "Ant-Man" щеше да е нещо много по-уникално и като визия, и като усещане. И, вероятно, щеше да е нещо много по-добро.

Не, че филмът е лош. Напротив - доста готин е. Един абзац по-горе написах, че ми харесва, you know? Така че го препоръчвам на всички, независимо дали сте фенове на масовите комикс-екранизации от последните години, или не сте. Огромен плюс на "Ant-Man" е именно това, че има изключително малко допирни точки с другите Marvel филми, което го прави някак по-отделен, по-самостоятелен. 

Друг плюс е Пол Руд, който изглежда изненадващо адекватно в ролята на нещо-като-супергерой. Откъм каст нещата всъщност са доста прилични. Кори Стол (...не маса. Тъпа смешка, хехе) направи всичко възможно с малкото време, което му бе дадено, за да сътвори един що-годе ставащ злодей. Разбира се, и този път Marvel не докараха нещата докрай. Започвам да се дразня на това с колко лека ръка те похабавят лошковци с голям потенциал.

Чакаме Ant-Man да превърти и да стане Yellow Jacket 2.0 - забавен по един прекрасно побъркан начин. За третия филм, може би? :D

В конкретния случай това бе и един от проблемите на филма - липсата на каквото и да е противопоставяне между "добрия" и "лошия". Те просто нямаха допирни точки, нямаше го конфликта, нямаше я драмата в отношенията им, каквато можеше да има (за гледалите го пояснявам, че това щеше да стане, ако бе наблегнато повече на отношенията "ментор-протеже"). Другото, което не ми хареса беше "training montage" сцената. В смисъл... ОК е, но е твърде брутално клише. Meh, хващам се за дреболии.

Каквото имах да казвам като заключение, вече го казах в началото, така че приключваме с важното - Ant-Man ще го видим в "Captain America: Civil War" догодина (повече за него можете да прочетете тук), а вече бе обявено и продължението - "Ant-Man and The Wasp". Очаквайте го по българските кина (само не и в пазарджишкото) със заглавие "Ант-Мен енд Дъ Уосп".

Превю: WWE SummerSlam 2017 - Мачовете на RAW (за два от които ми пука)

WWE се пренасели като индийско гето. Ростърите и на двете основни шоута са толкова пълни, че не достига време да се обърне внимание на в...