"X-Men: Apocalypse" (ревю със спойлери)


В "X-Men: Apocalypse" има една сцена, в която няколко от младите мутанти излизат от кино, където са гледали "Завръщането на джедаите". Коментират, че "третият филм винаги е най-лош". Весел опит да направиш шега със собствения си филм, но твърде вярна, за съжаление.
"Апокалипсис", явяващ се край на новата трилогия, започнала с "First Class" и продължила с "Days of Future Past", наистина е по-слаб. Не е ужасен или отвратителен, нито пък ме разочарова както "Батман срещу Супермен" го направи. Е, нормално - аз съм фен на Батман, а за марвълските мутанти не ми дреме особено. Това обаче не ми попречи наистина да харесам последните няколко филма (двата споменати горе плюс "The Wolverine" и страхотния "Deadpool"), които FOX измайсториха. 

Основната причина за това "X-Men: Apocalypse" да не ми хареса ми се изплъзва, но се крие нейде сред следните проблеми:

- Младите мутанти. Не знам кой ги е каствал, но всички са ми ужасно безлични - от дразнещия Cyclops, през безличните Storm и Angel, та чак до Софи Търнър, чието лице дори да не свързвахме с "Game of Thrones", пак не е способно да пресъздаде адекватна Jean Grey. Nightcrawler беше ОК, макар онзи от "X2: X-Men United" да беше много по-добре представен и изигран. Единственият отличник сред младите е Quicksilver, но той не се брои - видяхме го още в предния филм и това да му дадат повече екранно време е може би най-големият плюс на "Apocalypse".

- Бройка за сметка на качество. Това, което ми се губеше сериозно във филма, бяха добре разказани човешки истории. Или мутантски истории, ако държите. Сценарият се опитва да ни каже по нещичко за живота на всеки от над 12-те мутанта, които виждаме, но то е недостатъчно. Историята на Scott/Cyclops като че ли бе най-успешно разказа, но бе осакатена от актьора (дори не искам да му проверявам името). Всички други бяха някак набързо отметнати. Дори историята с новия живот на Магнито, която очевидно трябваше да ме трогне, ми се стори насилена, вкарана ей така, колкото да му даде някакво основание да помогне на Апокалипс. Най-интересното за мен покрай Магнито - отношенията му със сина му, така и не бяха разработени за сметка на други неща. Вкарването на Wolverine колкото да бъде преразказана неговата история в новата времева линия също ми се стори някак насилено. Предполагам обаче, че много хора точно това са искали - още няколко минути от Хю Джакмън с брада и адамантиеви нокти.

- Преекспонирането на Мистик и превръщането й не само в основен герой, но и почти главен протагонист. Хм. Какво повече да пояснявам? Мерси, ама не, мерси.

Поне Лорд Зед да ни бе избавил от "твърде много Мистик" фактора. Можех да избера друга снимка, ама няма, напук на PC-тата. Ха!

- Самият Апокалипс. Нищо против Поу Дамерън, ама синьото не му отива. Още първите снимки, показващи визията на Apocalypse във филма, предизвикаха остри реакции. Самият филм с нищо не подобри тези впечатления. Една по-масивна версия на злодея, с по-малко детайли по костюма му, може би щеше да изглежда по-заплашително. В сегашния си вид Апокалипс през повечето време прилича на злодей, изскочил от епизод на "Power Rangers". Когато към него се присъединява и веселата му дружина от облечени по подобен начин вестители на апокалипсиса (на модния вкус), човек почва да се чуди кога ще се появят рейнджърите. Това ни отвежда към...

- Твърде много комиксовост. Хей, приятели нърдове, не хвърляйте неща по мен. Знам, че това ми оплакване звучи несериозно и вероятно някой може да сметне, че заслужавам хулене. Но е факт - малко реализъм, малко повече "земност" помага, дори когато говорим за филм за мутанти. Твърде много неща в "X-Men: Apocalypse" са over-the-top - от костюмите на героите, през някои от диалозите, та до цели сцени (финалът беше доста претрупан) и сюжетни линии (беше ли нужно да бързаме толкова много с Phoenix силите на Джийн?). Може би усещането, което филмът носи, е X-Men-ско, не знам - това трябва да кажат феновете на мутантите. За мен обаче беше просто твърде много.

Пак стигаме до момента, в който оправдавам всички неща, които са ме направили недоволен, и обяснявам как филмът всъщност "не е чак толкова лош". Ами не е, просто е стъпка назад в сравнение с "First Class" и "Days of Future Past". За едно гледане филмът става, но бяга или само минава по повърхността на най-важното за поредицата - героите. Изглежда, че The Phoenix Force наистина е разрушителна сила, която е*ава майката дори на филмите, в които се появява.

Чууууй ме, птица жар, мина вече твойто врееееме...

Е, ще си призная, че дори аз се усмихнах леко доволно, когато видях костюмите, най-наподобяващи тези от комиксите и анимационния сериал. Нещо, което феновете чакат от 16 години. Но това не ми беше достатъчно, нито пък ме надъха по някакъв начин за следващи филми. Макар че един смислен X-Men vs. The Brotherhood сблъсък, изчистен от други глупости, може да е нещо добро и да ни върне в добрите стари времена на първия филм.

Популярни публикации от този блог

Реквием за един феномен (WrestleMania 33)

Комикси: "Batman: Europa"

Пушът на Джиндър Махал... и парите на един милиард потенциални фенове