Какво чета... (12.09.16)


От края на миналата година не съм подготвял подобен обобщаващ пост, а така много прекрасни заглавия, които иначе бих искал да ви препоръчам, остават неспоменати, просто защото нямам време да напиша рецензия за всяко от тях.

Тези дни отново съм литературна курва и скачам от жанр на жанр. И е много хубаво. Тъй като ми се отдаде възможност да пътувам, в раницата място веднага намери "Нощна стража" на Тери Пратчет. Това е четвъртата му книга, която чета след закъснялата ни среща в началото на това лято. Със Стражите като че ли се спогодих най-добре, а и новата доза приключения на Ваймс, джобният формат на книгата и шареният, забавно-налудничав начин на писане на Пратчет са много подходящи за пътуване.

От нея се прехвърляме на "Дипломацията" на Хенри Кисинджър. Много желано и дълго отлагано допълнение в личната ми библиотека, което най-накрая е в ръцете ми, благодарение на приятелката ми. Държа го у тях, за да има какво да чета там и да ме настройва на една по-интелигентна вълна, за да поддържам пред нея заблудата, че мога да се интересувам и от сериозни теми. Шегата настрана, "Дипломацията" е значим труд, независимо дали човек харесва Кисинджър или не (или по-скоро дали харесва политическата му кариера). А и след няколко страници от нея имах нощ, изпълнена с дяволски забавни сънища за външната политика на СССР.

И стигаме до поредния шок - биография. Тази на Илън Мъск ("ИлОн", настоява BFF-то ми Николета). Зове се "Илън Мъск: PayPal, Tesla, SpaceX и подходът към невероятното бъдеще". Знам, дълго е. Авторът, Ашли Ванс, е тормозил Мъск да му напише биография. Човекът, който има намерение да колонизира Марс за всички нас, първоначално казал "НЕ". После склонил. Не знам как посегнах към биографията му, но върви леко, а и е доста любопитна. Дори не съм я купувал за себе си - подарък е за братовчед ми, който е голям фен на Мъск, но реши да прекара лятото си изкарвайки пари (в по-малка степен) и трупайки спомени (в по-голяма) на Слънчев бряг. И тъй като още не можем да се видим, за да му я дам, реших да й обърна малко внимание, за да не се чувства пренебрегната сред останалите в шкафа. Още е рано за препоръки, нека я отметнем.

Иначеееее... последното нещо, което сломих (ама буквално) беше "Други песни" на Яцек Дукай. Едно свястно нещо да е излязло от Полша! (сори, Флориане :( ) Прекрасна, прекрасна книга, която наистина ме поизмъчи. "Защо след като е толкова добра?", ще попитат тези от вас, по-ангажирани с четенето на този текст. "Защото е трудна", отговарям аз. Ама трудна-трудна. Ще навляза в подробности, когато успея да напиша неизбежното ревю за нея. За момента само ще кажа, че въображението на Дукай така се е развихрило, че ако успееш да преодолееш първоначалното съпротивление, отнася и теб в своя вихър. Препоръчвам още сега, ревюто - скоро.

И други хубави книги чакат да намеря време да драсна няколко реда за тях - "Да изиграеш краля" на Майкъл Добс (продължение на "Къща от карти"), "Играч първи, приготви се", цялата трилогия за "Възмездителите" на Сандърсън (чака ме само последната книга). Ще стигнем и до тях, но просто ви давам идеи за покупки.

А какво предстои на мен? "Ветеран" на Гавин Смит хич не върви и чака по-подходящо настроение за подобна фантастика. За сметка на това имам голям избор между спомената горе "Злочестие" на Сандърсън, "Червени морета под червени небета" на Скот Линч и "Името на вятъра" на Патрик Ротфус. Фантастико-фентъзийно, да, но сред тях място вероятно ще намери и "ИДИЛ. Кои са те, как се сражават, в какво вярват" на Малкъл Нанс по препоръка на "Книжен Петър".

Това е. Изморих се да пиша. Отивам да чета. Последвайте светлия ми пример.

Популярни публикации от този блог

Реквием за един феномен (WrestleMania 33)

Комикси: "Batman: Europa"

Пушът на Джиндър Махал... и парите на един милиард потенциални фенове